Παρά την αύξηση στην επισκεψιμότητα, μείωση στον τζίρο

Παρά την αύξηση στην επισκεψιμότητα, μείωση στον τζίρο

Πτωτικά από 10% έως 14% σε σύγκριση με τα περσινά δεδομένα κυμάνθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων στα Χανιά, κατά την διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου, σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από τηλεφωνική έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων.

Σκοπός της έρευνας, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου ήταν, μεταξύ άλλων, να καταγραφεί η αυξομείωση του τζίρου των επιχειρήσεων έως τώρα (και πιο εξειδικευμένα κατά την καλοκαιρινή – εκπτωτική περίοδο).
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, 1 στους 25 εμπόρους δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις φορολογικές – ασφαλιστικές υποχρεώσεις , ενώ το 20% των εμπόρων φοβάται ότι βραχυπρόθεσμα δεν θα τα καταφέρει να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του.

Όσον αφορά τις τουριστικές περιοχές του νομού Χανίων, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο «Σε εμπορικά καταστήματα στην τουριστική περιοχή Χρυσή Ακτή –Αγ. Μαρίνα-Πλατανιάς –Γεράνι και κατά την περίοδο Απρίλιος-Αύγουστος ο τζίρος είναι πτωτικός περίπου 20% .Μικρή αύξηση 3% έως 5% παρουσιάζουν στην ίδια περιοχή τα μίνι μάρκετ τα μικρά σουπερ μάρκετ και τα αρτοποιεία .Ο τζίρος στην εστίαση στην ίδια τουριστική περιοχή μέχρι τέλος Αυγούστου είναι πτωτικός σε σχέση με πέρυσι 15% έως 20%.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου «Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι λόγο του ότι τα Χανιά ήταν ένας απ τους πρώτους τουριστικούς προορισμούς , η επισκεψιμότητα στα εμπορικά καταστήματα της πόλης μας είτε από Έλληνες είτε από ξένους τουρίστες ήταν μεγάλη αλλά η εισπραξιμότητα δεν ήταν η ανάλογη.

Τέλος αξιοσημείωτο είναι ότι στα παραδοσιακά μαγαζιά που δεν κάνουν εκπτώσεις στα είδη που εμπορεύονται , η πτώση στον τζίρο από την αρχή του χρόνου αγγίζει το 30%.»
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου « Τα συμπεράσματα για την εμπορική δραστηριότητα την εκπτωτική περίοδο αλλά και συνολικά είναι ότι, παρ όλα τα πραγματικά μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων, την καλή ποιότητα των προϊόντων , την φιλική εξυπηρέτηση, παραδοσιακά, προς τους πελάτες μας :

1)Η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή είναι αρκετά περιορισμένη ,από τις περικοπές μισθών –συντάξεων, τα ψηλά ποσοστά ανεργίας, από την σκληρή φορολογία κ.α.

2) Η οικονομική στάθμη του τουρισμού που έρχεται είναι χαμηλή γεγονός που αποδεικνύει ότι και οι Ευρωπαίοι πολίτες περνάνε μεγάλες οικονομικές δυσκολίες
3)Η εμπορική δραστηριότητα ,η μερίδα του λέοντος δυστυχώς καταλήγει στα μεγαλομάγαζα και στις πολυεθνικές.

4)Ένα μέρος των μικρών έμπορων και αυτοαπασχολούμενων το επόμενο διάστημα θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στις φορολογικές και στις ασφαλιστικές του υποχρεώσεις.

Καλούμε τον Χανιώτη καταναλωτή να συνεχίσει να στηρίζει έμπρακτα τις μικρές επιχειρήσεις γιατί έτσι θα είναι πολλαπλά ωφελημένος.

Τέλος απευθυνόμαστε στους συναδέλφους και τους καλούμε να συσπειρωθούν γύρω από τον σύλλογο, να συμμετέχουν στις δραστηριότητες του συλλόγου , να αντιπαλέψουμε όλοι μαζί ενωμένοι και αποφασισμένοι ,να διεκδικήσουμε την επιβίωση μας ,την ζωή που μας κλέβουν.»

haniotika-nea.gr