Η Κρητική αεροπορική εταιρεία που ναυάγησε μετά από 5 χρόνια λειτουργίας

Η Κρητική αεροπορική εταιρεία που ναυάγησε μετά από 5 χρόνια λειτουργίας

Η Air Greece ήταν αεροπορική εταιρεία που είχε ως βάση της το Ηράκλειο της Κρήτης.

Ήταν μια από τις πρώτες ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποίησαν προγραμματισμένες εγχώριες πτήσεις στην Ελλάδα. Η Air Greece ιδρύθηκε το 1994 από Κρητικούς επιχειρηματίες και ξεκίνησε να λειτουργεί τον ίδιο χρόνο με δύο μισθωμένα ελικοφόρα αεροσκάφη τύπου ATR72 με πτήσεις σε προορισμούς εσωτερικού. Τον Απρίλιο του 1997 προστέθηκε στο στόλο και ένα τρίτο ATR72 ακολουθούμενο από τη μίσθωση δύο Fokker 100 το Μάιο και τον Ιούνιο του 1999. Η παράδοση των Fokker στην εταιρεία σήμανε τη διεθνή διεύρυνση της εταιρείας ή οποία ξεκίνησε να πραγματοποιεί πτήσεις στη Γερμανία.

Η Air Greece πραγματοποιούσε δρομολόγια προς/από τις ακόλουθες πόλεις:

Ελλάδα

Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδος, Σαντορίνη, Άραξος, Καβάλα, Μυτιλήνη, Ιωάννινα και Χανιά.

Διεθνείς προορισμοί:

Κολωνία, Στουτγάρδη και Ντίσελντορφ.

Στόλος

Ο στόλος της Air Greece αποτελούνταν από τα ακόλουθα αεροσκάφη:

3 ελικοφόρα ATR-72. (SX-BAO/αρ. κατασκευής 326, SX-BAP/αρ. κατασκευής 330, SX-BFK/αρ. κατασκευής 313)
2 αεριωθούμενα Fokker-100 . (SX-BGL/αρ. κατασκευής 11387, SX-BGM/αρ. κατασκευής 11476)
Η Air Greece αντιμετώπιζε ισχυρό ανταγωνισμό από τις Aegean Airlines, Cronus Airlines και Ολυμπιακές Αερογραμμές, εξαναγκάζοντας την να ξεκινήσει συνεργασία με την Aegean, η οποία ολοκληρώθηκε με τη πλήρη απόκτηση της Air Greece από την Aegean τον Δεκέμβριο του 1999. Κατά τη διάρκεια του 2000, οι αρχικοί ιδιοκτήτες της Air Greece προσπάθησαν να ιδρύσουν την Cretan Airways, ως τη διάδοχο εταιρεία, αλλά το σχέδιο τους απέτυχε.

Η Cretan Airways ήταν να γίνει η «διάδοχος εταιρία» της Air Greece. Ο ιδιοκτήτης, οι προορισμοί, η βάση και ο τύπος αεροσκαφών που θα χρησιμοποιούσε η εταιρία, ήταν αντίστοιχα αυτών της Air Greece.

Και τα δύο ATR που μίσθωσε η εταιρία το 2001, είχαν ήδη βαφτεί στα χρώματα της Cretan Airways και μάλιστα το ένα ήταν σταθμευμένο για αρκετό διάστημα στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου. Ιδιοκτήτης της Cretan Airways ήταν ο κ. Μπαντουβάς και σκόπευε να «απογειωθεί» στα τέλη του 2000. Προβλήματα με την άδεια εκμετάλλευσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) τον ανάγκασαν να «προσγειώσει» τα σχέδιά του για πάντα και να επιστρέψει τα δύο του αεροσκάφη στην κατασκευάστρια εταιρία Aerospatiale.

Ο στόλος της Cretan Airways

Η Cretan Airways είχε μισθώσει 2 ATR-72. Και τα δύο αεροσκάφη είχαν νηολογηθεί το 2000 και το ένα εκ αυτών, έφτασε τον Οκτώβριο του έτους στο Ηράκλειο. Μετά το ναυάγιο της εταιρίας, το συγκεκριμένο αεροσκάφος επέστρεψε στη Τουλούζη στις 01/03/2001. Το δεύτερο αεροσκάφος δεν το παρέλαβε ποτέ.

Οι προορισμοί της Cretan Airways

Η εταιρία σκόπευε να προσφέρει τις υπηρεσίες της στα αεροδρόμια των Αθηνών, της Θεσσαλονίκης και της Ρόδου. Η Βάση της ήταν το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο.

airliners.gr /flashnews.gr