Χανιά: Με λεωφορείο στον Μπάλο από τη νέα χρονιά

Χανιά: Με λεωφορείο στον Μπάλο από τη νέα χρονιά

Με λεωφορείο θα γίνεται από τη νέα χρονιά η μετακίνηση ενός μεγάλου αριθμού επισκεπτών προς και από τον Μπάλο, αφού ο χώρος στάθμευσης στα όρια της δημοτικής κοινότητας Καλυβιανής είναι έτοιμος.

Στόχος του Δήμου Κισσάμου είναι η μετακίνηση του κόσμου να γίνεται οργανωμένα και να μην συνωστίζονται 600 αυτοκίνητα στον δρόμο που οδηγεί στην προστατευόμενη περιοχή. Οι επισκέπτες θα μπορούν πλέον να αφήνουν το αυτοκίνητό τους στον νέο χώρο στάθμευσης και από εκεί με λεωφορείο να φτάνουν στο σημείο όπου υπάρχει ο παλιός χώρος στάθμευσης. Από εκεί θα χρειαστούν 20 λεπτά πεζοπορία για να φτάσουν στη λιμνοθάλασσα. «Πιστεύουμε ότι με το χώρο στάθμευσης στην Καλυβιανή θα αποφορτιστεί η πίεση που δέχεται η περιοχή του Μπάλου. Το έργο διαμόρφωσης του χώρου στάθμευσης έχει ολοκληρωθεί» μας ανέφερε ο ειδικός σύμβουλος για θέματα περιβάλλοντος και χωροταξίας του Δήμου Κισσάμου κ. Κώστας Κουκουράκης.

Για τη μετακίνηση του κόσμου θα απαιτηθούν δύο λεωφορεία για τα οποία γίνεται προσπάθεια είτε να να υπάρξει συμφωνία με το ΚΤΕΛ ή άλλο μεταφορικό φορέα. «Θα μπορούσε αυτό να το κάνει και ο Δήμος με δικά του μέσα με προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων όπως μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση παίρνουν όλοι οι δήμοι. Δυστυχώς όμως η νομοθεσία μόνο εμπόδια βάζει σε αυτήν την ανάγκη των Δήμων, δεν τους επιτρέπει να προσλάβουν προσωπικό και αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα» λέει ο κ. Κουκουράκης. Ο υφιστάμενος χώρος στάθμευσης κοντά στη λιμνοθάλασσα θα συνεχίσει να αξιοποιείται για 100 ΙΧ, μόλις όμως γεμίσει όλα τα υπόλοιπα οχήματα θα πρέπει να σταματάνε στο μεγάλο χώρο στάθμευσης στην Καλυβιανή και από εκεί να μετακινούνται με το λεωφορείο. Ελεύθερη θα είναι η κίνηση των ποδηλατών – γίνεται και προσπάθεια για τις δυνατότητες διαμόρφωσης και ποδηλατόδρομου – όπως επίσης και στους κτηνοτρόφους ή αγρότες που έχουν εργασίες στο Ακρωτήρι της Γραμβούσας.

Σημειώνεται ότι για τη νέα χρονιά θα επιχειρηθεί επίσης να εφαρμοστεί η απόφαση του ΟΦΥΠΕΚΑ για να μην μπαίνουν οι επισκέπτες μέσα στη κλειστή λιμνοθάλασσα προκειμένου να επανέλθουν οι πληθυσμοί των “δίθυρων” (είδος οστράκου) που παλαιότερα ευδοκιμούσε στο Μπάλο και να παραμείνει ο αριθμός των ομπρελών στις 150 αντί για 300 που υπήρχαν στο παρελθόν. Επίσης στους μελλοντικούς στόχους είναι η ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού δυτικά της Χερσονήσου αλλά και οι εργασίες διαμόρφωσης του μονοπατιού που οδηγεί στο κάστρο της Ήμερης Γραμβούσας. Τους επόμενους μήνες αναμένεται να τεθεί και το ζήτημα της συνολικής παρουσίας κόσμου στο Μπάλο καθώς ο αριθμός τους αυτή τη στιγμή είναι πολύ μεγάλος σύμφωνα και με τις αναφορές των επιστημόνων.

Χανιώτικα νέα