Χανιά και Ρόδος οι χειρότερες περιφερειακές ενότητες στην Ευρώπη από άποψη τροχαίων

Χανιά και Ρόδος οι χειρότερες περιφερειακές ενότητες στην Ευρώπη από άποψη τροχαίων

Χανιά και Ρόδος οι χειρότερες περιφερειακές ενότητες στην Ευρώπη από άποψη τροχαίων

Δραματικά στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στα Χανιά, αλλά και για όλη την Κρήτη, παρουσίασε ο Γιάννης Λιονάκης, πρόεδρος του εθελοντικού συλλόγου πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων, στο Zarpa Radio 89,6 και τον Λεωνίδα Φιλικόζη.

Ο κ. Λιονάκης αναφέρθηκε στα στατιστικά στοιχεία που αφορούν την Κρήτη μέχρι και τον φετινό Νοέμβριο: «Τα Χανιά έχουν 16 νεκρούς, το Ρέθυμνο έχει 9, το Ηράκλειο 20 και το Λασίθι 3. Συνολικά σε όλη την Κρήτη έχουμε 48, ενώ την ίδια στιγμή, ο νομός Χανίων έχει 93,4 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, ο νομός Ρεθύμνου έχει 89,5, ο νομός Ηρακλείου 59,5 κι ο νομός Λασιθίου 39.

Τα Χανιά, δυστυχώς, πρωτοπορούν για άλλη μια χρονιά στην παραμετροποίηση αυτή που κάνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Συνολικά, η Ελλάδα πέρσι έκλεισε με 58 νεκρούς, σε αντίθεση με τα χρόνια πριν την κρίση, που ήμασταν στους 68-69.

Φανταστείτε ότι η Αγγλία το 2021 είχε 18 νεκρούς, η Σουηδία είχε 19, γύρω στους 21 είχε η Ολλανδία κλπ. Απέχουμε, δηλαδή, απίστευτα πολύ αυτή την ώρα από χώρες της κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης. Έχουμε τετραπλάσιους και πενταπλάσιους νεκρούς από όσους έχει η Ευρώπη οδηγικά. Νομίζω ότι η περιφερειακή ενότητα Χανίων κι η περιφερειακή ενότητα Ρόδου είναι οι δύο χειρότερες αυτήν την ώρα περιφερειακές ενότητες στην Ευρώπη από άποψη τροχαίων. Η Ρόδος ειδικά μετρά 212 νεκρούς φέτος».

Οι αριθμοί είναι μικρότεροι συγκριτικά με άλλες χρονιές…

«Υπάρχει μια εξήγηση γι’ αυτή τη μικρή μείωση νεκρών, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Από τους 100-110, τώρα έχουμε 90-95 σε όλη την Κρήτη, έναντι των 2.000 τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό λοιπόν που άλλαξε και πέσαμε περίπου στα μισά είναι ότι είχαμε 20 λιγότερους στην εθνική οδό.

Μετά την αστυνόμευση στον ΒΟΑΚ το 2011 και τα 47 χιλιόμετρα διαχωριστικού στηθαίου, μετά τις παρεμβάσεις στην παραλιακή Ηρακλείου, παρατηρήθηκε μείωση νεκρών. Επίσης, η γενικευμένη, σε επίπεδο άνω του 95%, χρήση κράνους στους νομούς Λασιθίου κι Ηρακλείου. Μετά την επιμονή της τροχαίας στο κράνος και στη ζώνη, ήρθε κι η μείωση περίπου άλλων 20 νεκρών».

Τι πρέπει να γίνει;

«Αν επιμένουμε στην ασφάλεια, στα παιδικά καθίσματα των αυτοκινήτων, αν αστυνομεύουμε κι αν πάμε σε περιοχές που έχουμε δεδομένα πρόβλημα, θα λύσουμε το θέμα. Αν ήμουν δηλαδή στα Χανιά, θα έδινα μεγάλη προσοχή στον δήμο Πλατανιά. Ξέρω, για παράδειγμα, ότι αυτήν την ώρα το 32,5% των θανάτων του νομού Χανίων το έχει ο δήμος αυτός. Η Κίσσαμος έχει το 19%, 12% ο Αποκόρωνας και 19% ο δήμος Χανίων. Έχουμε τα “εργαλεία”, ξέρουμε που γίνονται τα τροχαία. Πρέπει να πάμε και να επιμείνουμε σε αυτό».

Το «δάχτυλο» στους οδηγούς

«Βελτίωση των υποδομών και διαρκής εκπαίδευση των πολιτών. Αυτό χρειάζονται οι οδηγοί. Εδώ δεν κάνουμε κάτι, παρότι στη νομοθεσία μας υπάρχει ο επανέλεγχος των οδηγών, τα σεμινάρια, δεν έχουμε κάνει τίποτα. Τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής είναι διακοσμητικά».

zarpanews.gr