Χανιά: Αθώες κρίθηκαν οι νηπιαγωγοί που ανέφεραν τις επιστημονικές ονομασίες γεννητικών οργάνων σε μαθητές

Χανιά: Αθώες κρίθηκαν οι νηπιαγωγοί που ανέφεραν τις επιστημονικές ονομασίες γεννητικών οργάνων σε μαθητές

Την απαλλαγή των τεσσάρων νηπιαγωγών που είχαν μηνυθεί από γονέα στα Χανιά για την υλοποίηση του προγράμματος «παίζω με τον Φρίξο» αποφάσισε σήμερα το δικαστήριο Χανίων.

Νωρίτερα η εισαγγελία είχε ζητήσει την απαλλαγή των νηπιαγωγών από τις κατηγορίες

Εξάλλου πρόταση για απαλλαγή των κατηγορουμένων είχε κάνει νωρίτερα και η εισαγγελέας αναφέροντας ότι τέτοιες θεματικές ενότητες είναι ωφέλιμες να διδάσκονται στα σχολεία καθώς θωρακίζουν και ενημερώνουν τα παιδιά σε αυτές τις εποχές που ζούμε.

Η εισαγγελία ανέφερε ότι οι κατηγορούμενες δεν φέρουν ούτε αντικειμενική ούτε υποκειμενική ευθύνη και ότι γονείς απλά ενημερώνονται για τις θεματικές ενότητες και δεν έχουν λόγο για το αναλυτικό πρόγραμμα π9ου διδάσκεται στα σχολεία.

Σχετικά με την υπόθεση ανέφερε ότι ο πατέρας στην κατάθεση του δεν ανέφερε κάπου τον τρόπο που το μάθημα προκάλεσε βλάβη στο μάθημα του αλλά στάθηκε μόνο στην συμπεριφορά που είχε το παιδί του.

Η εισαγγελέα τόνισε ότι οι εποχές έχουν γίνει άγριες και τέτοια μαθήματα βοηθάνε τα παιδιά να προστατεύονται από ασελγείς πράξεις εις βάρος τους και σεξουαλική κακοποίηση.

Τι έγινε κατά την διάρκεια της δίκης

Το πρωί της Τετάρτης 8 Δεκεμβρίου ξεκίνησε η δίκη για την μήνυση γονέα προς τους 4 νηπιαγωγούς του παιδιού του που χρησιμοποίησαν την επιστημονική ορολογία του αναπαραγωγικού συστήματος κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Ο πατέρας στη κατάθεση του ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το παιδί του παρουσίασε παράξενη συμπεριφορά για κάποιος μήνες μετά τη διδασκαλία του μαθήματος κοιτάζοντας επίμονα στο σημείο που είναι τα γεννητικά όργανα άλλων ανθρώπων και αγγίζοντας τα γεννητικά όργανα μελών του στενού οικογενειακού του περιβάλλοντος. Ο πατέρας ξεκίνησε λέγοντας ότι «Το κάθε παιδί χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση και δεν γίνεται να λέμε σε όλα τα παιδιά τα ίδια» και τόνισε ότι δεν ήταν σύμφωνος το παιδιά του να διδαχτεί από τόσο νωρίς για την αναπαραγωγή.

Στο παιδί όπως αναφέρει δημιουργήθηκαν απορίες τις οποίες ο ίδιος δεν ήθελε να απαντήσει και απέφευγε θεωρώντας ότι το παιδί του βρίσκεται ακόμα σε πολύ μικρή ηλικία για να ενημερωθεί για την λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος Όταν ο πατέρας ερωτήθηκε από την έδρα αν είχε απευθύνει σε κάποιον παιδοψυχίατρο για να μιλήσει για τις ψυχικές βλάβες που θεωρεί ότι απέκτησε το παιδί απάντησε πως δεν εμπιστεύεται τους παιδοψυχολόγους και απευθύνθηκε στον πνευματικό του. Όπως ισχυρίστηκε ο πατέρα, ο πνευματικός του τον συμβούλευσε ότι «με προσευχή και με κοινωνία θα το ξεπεράσει το παιδί» .

Στο μεταξύ ο πατέρας στη κατάθεση του αναφέρει ότι δεν είχε μιλήσει με άλλους γονείς που πήγαιναν τα παιδιά τους στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο ωστόσο είχε μιλήσει με γονείς παιδιών που φοιτούν σε αλλά νηπιαγωγεία και δεν του είχαν αναφέρει ότι γίνεται το συγκεκριμένο μάθημα.

Ακόμη ο πατέρας δήλωσε ότι δεν επιθυμούσε να αλλάξει σχολείο στο παιδί αν και ήταν αντίθετος στην εκπαιδευτική διαδικασία που ακολουθείται από το σχολείο καθώς δεν ήθελε να αλλάξει σχολικό περιβάλλον στο παιδί στη μέση της χρονιάς και να αποσυντονιστεί.

Την ίδια στιγμή η μητέρα του παιδιού στη κατάθεση της ανέφερε ότι δεν αντιμετώπισαν κάποιο έντονο πρόβλημα με τη συμπεριφορά του παιδιού και τα αγγίγματα και οι απορίες του παιδιού περιορίζονταν μόνο στο στενό οικογενειακό περιβάλλον. Η μητέρα ανέφερε ότι προσπαθούσε να μην στραφεί η προσοχή όλη της οικογένειας γύρω από τη συμπεριφορά και τις απορίες του παιδιού ώστε να μην υπάρχει συνέχεια στο ζήτημα. Η μητέρα τονίζει ότι δεν είχε γίνει κάποιο ακραίο περιστατικό και όλα ήταν διαχειρίσιμο από την οικογένεια

Τέλος η μητέρα ανέφερε και εκείνη ότι γονείς από αλλά σχολεία που είχαν μιλήσει δεν της είχαν αναφέρει ότι γινόταν το συγκεκριμένο μάθημα

Οι εκπαιδευτικοί στην απολογία τους ανέφεραν ότι οι θεματικές που θα δίδασκαν είχαν σταλεί στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ακολούθησαν ακριβώς ότι αναγραφόταν στο αναλυτικό πρόγραμμα τονίζοντας ότι δεν είχαν διδάξει κάτι έξω από αυτό .

Σημείωσαν δε ότι το μάθημα που έκαναν δεν ήταν το «Παίζω με το Φρίξο» αλλά η θεματική για τη διδασκαλία του σώματος όπως αναγραφόταν στο αναλυτικό πρόγραμμα.

Ακόμα ανέφεραν οι νηπιαγωγοί ότι είχαν καλέσει τους γονείς να τους ενημερώσουν για τις θεματικές που θα διδαχτούν στα παιδιά κατά το σχολικό έτος.

Σχετικά με το παιδί ανέφεραν ότι δεν είχαν παρατήσει καμία αλλαγή στη συμπεριφορά του και ούτε είχε προκύψει κάποιος προβληματισμός  ώστε να γίνει κάποια συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Το παιδί ερχόταν κανονικά στο μάθημα κάθε μέρα και στο προνήπιο και στο νήπιο, οι γονείς του παιδιού δεν τους είχαν κάνει λόγο για κάποια αλλαγή στην συμπεριφορά του παιδιού και οι σχέσεις των γονέων με τους νηπιαγωγούς δεν φανέρωναν κάποιο πρόβλημα. Ο πατέρας του παιδιού μονάχα σε μια ατομική συνάντηση με τους νηπιαγωγούς είχε αναφέρει ότι θέλει «τα παιδιά του να ζήσουν την παιδική τους ηλικία». Οι νηπιαγωγοί ενημερώθηκαν για πρώτη φορά για την μήνυση από τον πατέρα σε μια ημερίδα που οργάνωσε το σχολείο. Ακόμα οι εκπαιδευτικοί τόνισαν ότι το άλλο παιδί της οικογένειας είχε παρακολουθήσει το ίδιο μάθημα σε προηγούμενο χρόνο και δεν είχε δημιουργηθεί αντίστοιχο πρόβλημα. 

Τέλος περιέγραψαν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται το μάθημα. Το μάθημα βασίζεται στην παρουσία του ανθρώπινου  σώματος σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα και ανάλογα με τις απορίες των παιδιών κατευθύνεται. Γίνεται με συγκεκριμένη παρουσίαση και από εκεί καταλήγουν σε διάφορες ανάμεσα στο γυναικείο και στο αντρικό φύλο γενικά. Στο τέλος τίθεται η ερώτηση αν γνωρίζουν για την επιστημονική ορολογία του αναπαραγωγικού συστήματος. Προφανώς όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί δεν γίνεται μάθημα ανατομίας. .

Εκείνη τη χρόνια αφορμή για τη διδασκαλία της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας στάθηκαν οι απορίες των παιδιών μετά από περιστατικά όπου μαθητές γυρνούσαν στη τάξη από τις τουαλέτες με κατεβασμένα τα παντελονάκια τους, που αποτελεί ένα συχνό φαινόμενο στο νήπιο σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς,  καθώς επίσης και η εγκυμοσύνη μιας δασκάλας 

Ανέφεραν ότι δεν παρατήρησαν το παιδί της οικογένειας να στέκεται περισσότερο σε εκείνη την θεματική ενότητα ούτε να του έχουν γεννηθεί απορίες σχετικά με τα όσα ειπώθηκαν. Τις επόμενες μέρες που ακολούθησαν δεν ξανά έκανε κάποια αναφορά σε όσα άκουσε στο μάθημα.

flashnews.gr