Χανιά: Άρχισαν οι εργασίες στο νέο δημοτικό πάρκινγκ – Ποιοι δρόμοι θα μονοδρομηθούν στο κέντρο (φωτο)

Χανιά: Άρχισαν οι εργασίες στο νέο δημοτικό πάρκινγκ – Ποιοι δρόμοι θα μονοδρομηθούν στο κέντρο (φωτο)

Σάρκα και οστά αρχίζει να παίρνει το πλάνο της νέας δημοτικής αρχής για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στην πόλη των Χανίων, με τις εργασίες να έχουν ξεκινήσει στο πρώτο περιφερειακό πάρκινγκ.

Ο λόγος για το νέο δημοτικό πάρκινγκ στον Κλαδισό, απ’ όπου οι πολίτες θα μπορούν να μετακινηθούν στο κέντρο της πόλης με λεωφορείο.

 

Για την εξέλιξη ενημέρωσε στο Zarpa Radio 89.6 και την εκπομπή του Δημήτρη Παππά ο ίδιος ο Δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης, επισημαίνοντας οτι το νέο πάρκινγκ θα χωράει περίπου 500 αυτοκίνητα:

«Το πάρκινγκ του Κλαδισού δεν φτάνει αλλά είναι μία σημαντική αρχή. Ο Δήμος δεν έχει, φυσικά, σκοπό να εισπράξει χρήματα, αφού το αντίτιμο θα είναι μηδενικό ή πολύ χαμηλό, αλλά να εξυπηρετείται ο κόσμος των Χανίων. Καλό θα ήταν να υπάρχει μεγάλο πάρκινγκ στο κέντρο των Χανίων, αλλά ποια είναι η διαθέσιμη περιοχή για ανάλογη δόμηση;»

Πέραν του Κλαδισού, στα “σκαριά” είναι ακόμα δύο πάρκινγκ με μία εύλογη απόσταση και με τη δυνατότητα σύνδεσης με την πόλη: Ένα κοντά στο νεκροταφείο της Αγίας Φωτεινής, πιο πάνω από τη Χαλέπα, ενώ θα δημιουργηθεί ακόμα ένα μεγάλο πάρκινγκ στο ΜΑΙΧ για όσους έρχονται από τη Σούδα.

«Οι παρεμβάσεις δεν γίνονται επειδή ξυπνήσαμε ένα πρωί και το αποφασίσαμε» επισημαίνει ο κ. Σημανδηράκης: «Εντάσσονται στην πρώτη επιστημονικά τεκμηριωμένη κυκλοφοριακή μελέτη, το ΣΒΑΚ, που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Σεπτέμβρη. Αύριο, μάλιστα, θα έρθει στα Χανιά και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Ευθύμης Μπακογιάννης, που έχει εντοπίσει τη σημαντική δουλειά που γίνεται στα Χανιά και θα εξετάσει την εξέλιξη των έργων.»

Τα νέα πάρκινγκ φέρνουν μαζί τους και μονοδρομήσεις δρόμων. Όπως τόνισε ο δήμαρχος, «Η λογική μας είναι μία πολιτική αποτροπής εισόδου αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης. Όλα αυτά θα ανακοινωθούν με επιστημονική τεκμηρίωση σε έναν κυκλοφοριακό χάρτη.

Αν κάνουμε οποιαδήποτε μονοδρόμηση, χρειάζεται κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία χρειάζεται ένα ή δύο χρόνια. Αντίθετα, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που αναμένεται σε μερικούς μήνες, θα έχει ισχύ κυκλοφοριακής μελέτης και θα μπορούμε να παρεμβαίνουμε άμεσα όπου είναι αναγκαίο.»

Η μελέτη ανάπλασης της Κισσάμου (προς κέντρο) έχει και εκείνη ξεκινήσει και πιθανότατα θα φτάνει μέχρι το ξενοδοχείο Akali, ενώ η Σελίνου θα μονοδρομηθεί (προς Κλαδισό) και θα αναπλαθεί. Παράλληλα, το πλάνο προβλέπει μονοδρομήσεις της Ελευθερίου Βενιζέλου (προς Αγορά) και της Ανδρέα Παπανδρέου (προς Δικαστήρια), ενώ μονής κατεύθυνσης θα γίνουν η Μάρκου Μπότσαρη (προς Κισσάμου) και η Αναγνώστου Γογονή (προς Κουμπέ).      

zarpanews.gr