Χανιά: Λάθος ο σχεδιασµός στον κόµβο Μουρνιών

Χανιά: Λάθος ο σχεδιασµός στον κόµβο Μουρνιών

Για λάθος σχεδιασµό στον κόµβο Μουρνιών κάνει λόγο η Ένωση Τουριστικών Καταλυµάτων νοµού Χανίων, εστιάζοντας στην επιλογή της τοποθέτησης φαναριών αντί για την δηµιουργία κυκλικού κόµβου.

Σχετική επιστολή απευθύνει η Ένωση µέσω του προέδρου της Ι. Κουκουράκη, στον περιφερειάρχη Κρήτης και στον Οργανισµό Ανάπτυξης Κρήτης, αναφέροντας αναλυτικά τα εξής:

«Είναι γεγονός ότι η σύνδεση του ΒΟΑΚ µε την πόλη των Χανίων στον κόµβο Μουρνιών τέλειωσε επιτέλους, αφού ταλαιπώρησε αφάνταστα τουρίστες αλλά και τους κατοίκους των Χανίων.
Ένα έργο 1,5 χιλιόµετρο δρόµος όλος κι όλος, που σε άλλες χώρες θα έπαιρνε κάτι εβδοµάδες η ολοκλήρωση του, εδώ χρειάστηκαν κάτι χρόνια.

Με έκπληξη είδαµε στην διασταύρωση µε το εκκλησάκι της Αγ. Μαρίνας να τοποθετούνται φανάρια κυκλοφορίας αντί για κυκλική πλατεία όπως είναι η διεθνής πρακτική τις τελευταίες δεκαετίες διεθνώς.
Μπορεί τα φανάρια κυκλοφορίας να ήταν νεωτερισµός στις δεκαετίες 1950 & 1960 τότε που πολλοί πήγαιναν τα παιδιά τους στην Αθήνα να τους δείξουν τον Σταµάτη και τον Γρηγόρη όπως είχαν βαφτίσει τα ανθρωπάκια στους σηµατοδότες. Σήµερα όµως οι σηµατοδότες αυτοί είναι λόγοι ατµοσφαιρικής ρύπανσης καθώς σταµατηµένα αυτοκίνητα περιµένουν µε τις µηχανές να δουλεύουν εκπέµποντας καυσαέριο, δυσχεραίνουν την κυκλοφορία χωρίς λόγο και προκαλούν καθυστερήσεις στους οδηγούς, ενώ άλλες φορές παθαίνουν και βλάβες .

Πολλές φορές δεχόµαστε την απορία αλλοδαπών τουριστών πελατών µας που µας ρωτούν «γιατί έχετε τόσα φανάρια στις εισόδους – εξόδους των πόλεων σας;» συνηθισµένοι από τις Ευρωπαϊκές χώρες που ζουν σε κυκλικές πλατείες..

Εδώ ακόµα και σε χώρες που συνηθίζουµε να αποκαλούµε του Τρίτου κόσµου οι κυκλικές πλατείες κυριαρχούν και µάλιστα τοποθετούν σ αυτές όπως φαίνεται και στην φωτογραφία χαρακτηριστικά της πανίδας της χλωρίδας η του πολιτισµού τους.

Θα πει κανείς ναι αλλά το θέµα της οδικής ασφάλειας, γιατί στην πόλη µας στη πλατεία ∆ικαστηρίων ή στους κόµβους για το αεροδρόµιο συµβαίνουν ατυχήµατα; Αντίθετα στα φανάρια συµβαίνουν από υψηλές ταχύτητες και παραβίαση του ερυθρού σηµατοδότη. Φαντάζεται κανείς την πλατεία ∆ικαστηρίων µε τόσους δρόµους να καταλήγουν εκεί να είχε φανάρια;

Άραγε σε ανάλογους προγραµµατισµούς δηµοσίων έργων λαµβάνεται η άποψη του Πολυτεχνείου και του Τεχνικού Επιµελητηρίου;».