Χανιά: Τρέξε στο Φαράγγι – Την Κυριακή το Samaria Run 2015

Το μεγαλύτερο, επιβλητικότερο και ομορφότερο φαράγγι όχι μόνο στα Χανιά, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, είναι αυτό της Σαμαριάς.

Με αφορμή τα 50 χρόνια από την ανακήρυξή του ως Εθνικό Δρυμό διοργανώνεται και φέτος το Samaria Run, από τον Ελληνικό Ορειβατικό Σύλλογο Χανίων, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό – Περιφερειακό Τμήμα Χανίων.

Ο 6ος αγώνας ορεινού τρεξίματος Σαμαριά 17.6 χλμ θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 10 Μαϊου στις 8.30 το πρωί, με αφετηρία το Οροπέδιο Ομαλού (Μαχί – Διασταύρωση προς καταφύγιο Καλλέργη)

Αναλυτικά η διαδρομή:

Χανιά: Τρέξε στο Φαράγγι - Την Κυριακή το Samaria Run 2015Η διαδρομή κινείται σε ακτίνα 4 χιλιομέτρων από το Ξυλόσκαλο (Βόρεια είσοδος του φαραγγιού της Σαμαριάς). Ξεκινάει από την τοποθεσία «Μαχί» (υψ. 1.200 μ., διασταύρωση με αγροτικό δρόμο προς καταφύγιο Καλλέργη), του οροπεδίου Ομαλού σε ασφάλτινο δρόμο λίγο ανηφορικό για ενάμιση (1,5) χιλιόμετρο, έως το Ξυλόσκαλο (υψ. 1.250μ.). Εδώ είναι και το πρώτο σημείο εφοδιασμού. Από εκεί μπαίνουμε στο μονοπάτι του φαραγγιού της Σαμαριάς, με πορεία νοτιοανατολική. Το μονοπάτι τα πρώτα 500 μέτρα είναι αρκετά κατηφορικό και συνεχίζει ήπια κατηφορικό. Στα 3.600 μ. του αγώνα συναντάμε την πηγή «Νερούτσικο» (υψ. 1.005 μ.) και στα 4.380 μ. συναντάμε την πηγή «Ρίζα Συκιάς» (υψ. 812 μ.). Συνεχίζοντας σε ήπια κατη-φορικό μονοπάτι πάντα στο βασικό μονοπάτι του Φαραγγιού της Σαμαριάς, φτάνουμε στα 5.200 μ. της διαδρομής στο Φυλάκιο του Αγίου Νικολάου (υψ. 666 μ.), το οποίο είναι και το χαμηλότερο υψομετρικά σημείο της διαδρομής. Εδώ είναι και το δεύτερο σημείο εφοδιασμού.

Από αυτό το σημείο ακολουθώντας την σήμανση βγαίνουμε εκτός του βασι-κού μονοπατιού του φαραγγιού της Σαμαριάς με κατεύθυνση ανατολική. Το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο και ανηφορικό μέχρι τα 7.070 μέτρα της διαδρομής στη θέση Καλυβάκι (Φυλάκιο του Δασαρχείου υψ. 950 μ.), σημείο με πανοραμική θέα στο φαράγγι της Σαμαριάς. Στη συνέχεια με κατεύθυνση βόρεια το μονοπάτι κατηφορίζει μέχρι τα 8.500 μ. της διαδρομής στο τρίτο σημείο εφοδιασμού τα Ποτιστήρια (υψόμετρο 907 μ.). Ακολουθεί μονοπάτι αρκετά ανηφορικό με κατεύ-θυνση βορειοανατολική, περνά από ένα ενδιάμεσο μικρό σταθμό ανεφοδιασ-μού, τον τέταρτο, στα 9.500 μέτρα (υψ. 1.150 μ.) και συνεχίζει μέχρι τα 10.700 μέτρα της διαδρομής, στη θέση Ποριά (Μητάτο του Βίγλη, υψ. 1.466 μ.) που είναι το πέμπτο σημείο εφοδιασμού. Από εδώ ακολουθούμε τον λίγο ανηφορικό αγροτικό δρόμο, με κατεύθυνση δυτική, μέχρι τα 14.100μ. της διαδρομής στο καταφύγιο Καλλέργη (υψ. 1.600 μ.), που είναι ο έκτος σταθμός ανεφοδιασμού του αγώνα. Στη συνέχεια με κατεύθυνση νότια ακολουθούμε τον κατηφορικό αγ-ροτικό δρόμο μέχρι τον έβδομο ενδιάμεσο σταθμό στα 16.500 μέτρα (υψ. 1.430 μ.), για να μπούμε στο τελικό κομμάτι της διαδρομής του αγώνα, σε μονοπάτι κατηφορικό με κατεύθυνση νοτιοδυτική, κι έτσι ολοκληρώνουμε τον κύκλο, φτά-νουμε στα 17.600 μέτρα της διαδρομής στο Ξυλόσκαλο (υψ. 1.250 μ.), όπου και τερματίζουμε.