Χανιά: Ήλιος και θάλασσα καίνε τον τουρισμό Τα συμπεράσματα της μεγάλης ετήσιας έρευνας

Χανιά: Ήλιος και θάλασσα καίνε τον τουρισμό Τα συμπεράσματα της μεγάλης ετήσιας έρευνας

Παράκτιος τουρισμός και εποχικότητα καταγράφονται ως τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του τουρισμού στη Δυτική Κρήτη στη φετινή έρευνα ΜΑΙΧ , Πολυτεχνείου και Ένωσης Ξενοδόχων σε δείγμα 4.000 επισκεπτών που παρουσιάστηκε χθες στο Μεγάλο Αρσενάλι.

Σύμφωνα με τους μελετητές, η αύξηση της προστιθέμενης αξίας στον κλάδο παραμένει ζητούμενο ενώ σε συνδυασμό με τη διάβρωση των ακτών και την κλιματική αλλαγή που απειλούν ευθέως αυτό το “μοντέλο”, ο εμπλουτισμός των τουριστικών υπηρεσιών, η διαφοροποίηση και η εξατομίκευση του “προϊόντος” αποτελούν μονόδρομο από εδώ και στο εξής.

Ικανοποίηση

Κατά τα άλλα, η έρευνα κατέγραψε απόλυτη ικανοποίηση των τουριστών από τη διαμονή τους στα Χανιά, (καταλύματα, συμπεριφορά των ανθρώπων, εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, μέσα μεταφοράς κλπ) το αίσθημα της ασφάλειας που ένιωσαν αλλά μια συγκλονιστική προθυμία να ξαναέρθουν (93%)! Κατέγραψε ακόμη, τα χρόνια παράπονά τους για το οδικό δίκτυο, την σήμανση και την καθαριότητα σε δρόμους και πλατείες.

“Τα αποτελέσματα της έρευνας μας γεμίζουν με αισιοδοξία. ‘Εχουμε ένα προφίλ επισκέπτη που είναι αξιοζήλευτο. Εκεί που υστερούμε, φάνηκε για ακόμα μια χρονιά, είναι οι υποδομές, όμως φαίνεται πως αν προσπαθήσουμε, μπορούμε να κάνουμε τα Χανιά παγκόσμιο προορισμό, όπως ακριβώς τους αξίζει” τόνισε μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Μανώλης Γιαννούλης.

Προφίλ

Σε ότι αφορά το προφίλ των επισκεπτών, η επίδραση της Ryanair, είναι καταλυτική, όπως βλέπετε στον παρακάτω πίνακα, αφού για πρώτη φορά οι αφίξεις Σκανδιναβών και μη Σκανδιναβών είναι σχεδόν μοιρασμένες ( 51, 3% – 48,7%) με τις δεύτερες να καταγράφουν την τελευταία πενταετία αύξηση 176%.

“Οι εταιρείες χαμηλού κόστους, έχουν δώσει μια τρομακτική ώθηση στον τουρισμό στα Χανιά, η οποία αφορά κυρίως πολίτες μη σκανδιναβικών χωρών” παρατήρησε ο διευθυντής του Μ.Α.Ι.Χ. Γιώργος Μπαουράκης ενώ από την πλευρά του ο επίκουρος καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Γιώργος Ατσαλάκης, τόνισε: “Τα τελευταία χρόνια, έχουμε χάσει 23% από την Ευρωζώνη αλλά τις έχουν αντισταθμίσει αφίξεις από άλλες χώρες, όπως Ρωσία, Ισραήλ και Πολωνία ενώ βλέπουμε ότι και η Κίνα μπαίνει πολύ δυναμικά”.
Χανιά: Ήλιος και θάλασσα καίνε τον τουρισμό Τα συμπεράσματα της μεγάλης ετήσιας έρευνας

Από τους μη Σκανδιναβούς, το 91% έρχεται στα Χανιά με Ryanair ενώ ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι Γερμανοί με αύξηση 26% από πέρυσι, οι Πολωνοί, οι Βέλγοι και οι Βρετανοί.

“Πρώτη δύναμη” παραμένουν οι Σουηδοί με 156 χιλιάδες επισκέπτες και ποσοστό 16,6% επί των συνολικών αφίξεων ενώ ακολουθούν οι Νορβηγοί με 15,6% και οι Δανοί με 12,8%.
Χανιά: Ήλιος και θάλασσα καίνε τον τουρισμό Τα συμπεράσματα της μεγάλης ετήσιας έρευνας

Στην επιλογή των Χανίων για διακοπές, το 97% έλαβε υπόψη τον ήλιο και τη θάλασσα, ενώ περίπου 8 στους 10, αξιολόγησαν ακόμη τις τιμές, την τοπική κουζίνα αλλά και την ασφάλεια.

Περισσότεροι από τους μισούς (55%) έμειναν στην Αγία Μαρίνα και τον Πλατανιά, για περίπου 9 ημέρες ενώ 2 στους 3 επέλεξαν ξενοδοχείο 3 ή 4 αστέρων. Έχουν επισκεφθεί ξανά τα Χανιά (54%) και στη διάρκεια των διακοπών τους ξόδεψαν λιγότερα από 900 ευρώ (οικογενειακή δαπάνη, χωρίς διαμονή και εισιτήρια).

Περίπου οι μισοί αγόρασαν κρητικό κρασί (54%) λάδι (49%) και χυμό από πορτοκάλι (47%) ενώ ακόμα λιγότεροι παξιμάδια, μυζήθρα, γραβιέρα, μέλι, λαχανικά, φρούτα ή τσικουδιά.
Χανιά: Ήλιος και θάλασσα καίνε τον τουρισμό Τα συμπεράσματα της μεγάλης ετήσιας έρευνας

Αλλαγή με τη βοήθεια της τεχνολογίας

Σύμφωνα με τους μελετητές, η αύξηση της προστιθέμενης αξίας στον κλάδο του τουρισμού είναι επιβεβλημένη για να ξεπεραστούν οι περιορισμοί της εποχικότητας και του κορεσμού του παραλιακού μετώπου. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την αξιοποίηση των “ανοικτών δεδομένων” με “έξυπνες εφαρμογές και τεχνικές σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης με στόχο την διαφοροποίηση και την προσωποποίηση της τουριστικής εμπειρίας που θα απευθύνεται πλέον στον ενεργό τουρίστα.

Ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος, πρέπει να κινηθεί προς την κατεύθυνση του Οικοτουρισμού – Φυσιολατρικού τουρισμού ( Γεωτουρισμός – Πολιτισμικός τουρισμός
– Εκκλησιαστικός τουρισμός – Γαστρονομικός τουρισμός – Οινοτουρισμός – Βιωματικός τουρισμός) κλάδοι οι οποίοι μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους, προσφέροντας μοναδική και αυθεντική εμπειρία στον επισκέπτη και οι οποίοι δεν υπόκεινται στις οικονομικές πιέσεις που ασκούνται στο τωρινό μοντέλο από ανταγωνιστικούς προορισμούς.
Ταυτότητα Έρευνας

Η έρευνα, έγινε με συνεργασία του ΜΑΙΧ με το Πολυτεχνείο, το ΕΒΕΧ, το οικονομικό επιμελητήριο, τον Δήμο, την Περιφέρεια και τον Φορέα Διαχείρισης, στο Αεροδρόμιο Χανίων και σε Παλαιόχωρα, Μπάλο και Φαράγγι Σαμαρίας, από τον Μάιο ως τον Οκτώβριο. Συμπληρώθηκαν 4000 ερωτηματολόγια και προσωπικές συνεντεύξεις που διενεργήθηκαν σε εννέα γλώσσες με επισκέπτες από 25 χώρες.

zarpanews.gr