Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας που έφερε την τραγωδία

Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας που έφερε την τραγωδία

Αρχικά έδωσε έντολη στο επιβατικό τρένο να κινηθεί στην «κάθοδο», από την οποία κατέβαινε η εμπορική αμαξοστοιχία – Δεν κατάλαβε την εσφαλμένη κίνηση, η οποία θα μπορούσε να διορθωθεί αφού το τρένο διένυσε 25 χλμ. από τη Λάρισα μέχρι το σημείο της σύγκρουσης

Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.

Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Ο σταθμάρχης

Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.

Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.

Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

«Ήταν λάθος μου» – Αντιμέτωπος μέχρι και με ισόβια ο σταθμάρχης

Ενώπιον του εισαγγελέα θα οδηγηθεί αύριο ο σταθμάρχης της Λάρισας που έχει συλληφθεί για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, προκειμένου να του ασκηθεί δίωξη και να παραπεμφθεί σε ανακριτή.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι αναφέρθηκε στο λάθος του, ενώ σε βάρος του έχει σχηματιστεί δικογραφία για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), το οποίο επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Επίσης, στα ερευνώμενα αδικήματα είναι οι ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και οι σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Με εντολή του εισαγγελέα εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλοπούλου, που έπειτα από εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισιωδωρου Ντογιάκου εποπτεύει τις έρευνες, Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης.

Πάντως, σύμφωνα με την εντολή που έδωσε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, οι έρευνες θα πρέπει να προχωρήσουν ταχύτατα και προς κάθε κατεύθυνση ούτως ώστε να βρεθούν οι αιτίες και να αποδοθούν οι ευθύνες της πρωτοφανούς τραγωδίας, γεγονός που σημαίνει ότι η έρευνα «ανοίγει» και σε πρόσωπα πέρα από το σταθμάρχη.

Υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας μέχρι πριν λίγα χρόνια ο σταθμάρχης που συνελήφθη

Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης Λάρισας που συνελήφθη ως υπαίτιος της τραγωδίας στα Τέμπη, ήταν υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας μέχρι πριν λίγο καιρό σύμφωνα με συνάδελφό του ο οποίος μίλησε στον Alpha.

Σύμφωνα με τον συνάδελφο του 60χρονου ήταν «πρώην αχθοφόρος στον ΟΣΕ, που εκπαιδεύτηκε πριν από λίγους μήνες». Ο ίδιος ανέφερε πως ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, που ανέλαβε σταθμάρχης πρόσφατα και είχε βάρδια τη στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη.

 

@arinio72

#τεμπη #greece

♬ πρωτότυπος ήχος – Aris Kosmas