Τι ακριβώς θα περιλαμβάνει το Open Mall στα Χανιά

Τι ακριβώς θα περιλαμβάνει το Open Mall στα Χανιά

Αναγκαίος ο μεγάλος αριθμός καταστηματαρχών που θα πει το “ναι” – Εντυπωσιακές αλλαγές σε δρόμους, καταστήματα αλλά και για τους καταναλωτές σε περίπτωση που δοθεί το “ΟΚ” για το Open Mall

Αισθητικές αλλαγές αλλά και ουσιαστικές παρεμβάσεις ώστε να λυθεί το θέμα της προσβασιμότητας καθώς και καινοτόμα εργαλεία όπως η ειδοποίηση στο κινητό για διαθέσιμους χώρους στάθμευσης, περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του Open Mall που θα δημιουργηθεί στην πλατεία 1866, αν καταφέρει ο δήμος Χανίων και το ΕΒΕΧ να “περάσουν” την πρότασή τους στο σχετικό χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα, αναβαθμίζοντας το κέντρο συνολικά της πόλης των Χανίων.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, αυτό θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε τρία χρόνια, είναι πλήρως χρηματοδοτούμενο ενώ όσοι καταστηματάρχες των Χανίων συμμετέχουν σε αυτό, θα λάβουν επιχορήγηση της τάξεως των 2000 ευρώ για να προχωρήσουν σε αισθητικές παρεμβάσεις στις όψεις των καταστημάτων τους.

Οι συνολικές παρεμβάσεις που σχεδιάζονται περιξ της πλατείας των Νέων Καταστημάτων, όπως παρουσιάστηκαν το απόγευμα της Τετάρτης σε εκδήλωση στο ΕΒΕΧ, είναι εντυπωσιακές και διαμορφώνουν ένα απόλυτα προσβάσιμο περιβάλλον, αισθητικά και πρακτικά αναβαθμισμένο για τους επισκέπτες.

Αλλαγή στην όψη της πλατείας – ειδοποίηση για στάθμευση και προσφορές σε καταναλωτές μέσω κινητού, ασύρματο ίντερνετ

Σύμφωνα με τον Ευθύμιο Μπακογιάννη, τοπογράφο, καθηγητή του ΕΜΠ και συνεργάτη του δήμου Χανίων η πρόταση για το “Open Mall” των Χανίων, προβλέπει “προβλέπει μια περιοχή παρέμβασης που θα ανασχεδιαστεί με έμφαση στην αλλαγή των προτεραιοτήτων δηλαδή στον ευάλωτο χρήστη, τον πεζό, τον ποδηλάτη, τα άτομα με αναπηρία,που ουσιαστικά είναι και οι πιο καλοί πελάτες των καταστημάτων”.

Όπως σημείωσε ο κ. Μπακογιάννης, πέριξ της πλατείας 1866, ο σχεδιασμός προβλέπει αλλαγές στον οδικό χώρο, δηλαδή:

  • αλλαγές στα πεζοδρόμια και στην υπόβαση
  • Θα αντικατασταθεί η άσφαλτος με ψυχρά υλικά και φιλικά στο περιβάλλον
  • Θα αλλάξουν οι θέσεις των ταξί
  • Θα οριστούν στάσεις των λεωφορείων
  • Θα μπουν αισθητήρες περιμετρικά της περιοχής μελέτης ώστε να γνωρίζουν οι επισκέπτες που υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης με ηλεκτρονικό τρόπο, με πληροφοριακές πινακίδες και μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο. Το ίδιο θα κάνουμε στο δημοτικό πάρκινγκ όπου υπάρχουν αισθητήρες στο χώρο αυτό. Άρα θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή όποιος θέλει να προσεγγίσει το Open Mall, που μπορεί να παρκάρει.
  • Στον ίδιο τον χώρο του Open Mall θα είναι περιορισμένη στάθμευση, θα έχει ουσιαστικά προβλεφθεί χώρος για τροφοδοσία, για δίκυκλα και ποδήλατα και όλος ο υπόλοιπος χώρος θα αναπλαστεί.
  • Παράλληλα θα γίνουν παρεμβάσεις στις όψεις των καταστημάτων. Αυτά αφορούν στοιχεία στις μετώπες, τον φωτισμό, τις επιγραφές και το πρασινο για να δώσουμε μια ενιαία εικόνα αναβαθμισμένου χώρου αγοράς στην περιοχή παρέμβασης
  • Παράλληλα υπάρχει μια σειρά από άλλα έξυπνα μέτρα, με ασύρματο ίντερνετ, ένα έξυπνο σύστημα όπου οι επιχειρηματίες θα στέλνουν μηνύματα σε καταναλωτές με προσφορές που θα ανανεώνονται τακτικά καθώς και επιχειρηματικό portal
  • Θα τοποθετηθούν πογειοποιημένοι κάδοι για τη διαχείριση των απορριμμάτων.
    Τι ακριβώς θα περιλαμβάνει το Open Mall στα Χανιά
    Σε ποιους δρόμους θα γίνουν οι παρεμβάσεις

Οι οδοί στις οποίες θα γίνουν οι παρεμβάσεις, είναι οι δρόμοι δεξιά και αριστερά της πλατείας και οι όμοροι δρόμοι (Κριάρη, Κορκίδη, Κόρακα, Μυλωνογιάννη, Καραϊσκάκη και περιμετρικά της πλατείας 1866). Ουσιαστικά πρόκειται για μια παρέμβαση σε 7 με 8 χρόμους ενώ η ευρύτερη περιοχή μελέτης που οργανώνονται οι χώροι στάθμευσης, είναι αρκετά μεγαλύτερη.

Η συμμετοχή των επιχειρήσεων “κλειδί” για το ΟΚ να δημιουργηθεί Open Mall στα Χανιά

Σε αυτήν την φάση του προγράμματος, όποιος επιχειρηματίας θέλει να συμμετέχει, υποβάλλει τρεις υπεύθυνες δηλώσεις με τις οποίες δηλώνει την συναίνεσή του ενώ για το κάθε κατάστημα προβλέπεται επιχορήγηση που αγγίζει το ύψος των 2000 ευρώ και διατίθεται για τις παρεμβάσεις στις όψεις των καταστημάτων τους.

Για τον δήμο, το κόστος των παρεμβάσεων σε υποδομές αγγίζει το 1,5 εκ.ευρώ ωστόσο ολόκληρο το πρόγραμμα είναι επιδοτούμενο.

Είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό έργο, καθώς πολλές πόλεις στην υπόλοιπη Ελλάδα ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Το πιο κρίσιμο, όπως τόνισε ο κ. Μπακογιάννης ώστε να μην χαθεί το “τρένο” για τα Χανιά είναι η συγκέντρωση υπογραφών από την πλευρά των καταστηματαρχών. Χρειάζονται τουλάχιστον 50 καταστήματα μη υγειονομικού ενδιαφέροντος, ωστόσο για να ενισχυθεί η δυναμική της πρότασης θα πρέπει να δηλώσουν ενδιαφέρον τουλάχιστον 80, τα οποία θα ενταχθούν στον προγραμματισμό για χρηματοδότηση. Από εκεί και πέρα, επεσήμανε ο καθηγητής του ΕΜΠ, θα πρέπει η “πρόταση” να πείσει τους αξιολογητές οτι αξίζει να αποτελέσει αντικείμενο επένδυσης.

“Η μέχρι στιγμής εικόνα που έχουμε είναι θετική. Αυτό μένει να το δούμε και στην πράξη”, κατέληξε ο κ.Μπακογιάννης

Τι ακριβώς θα περιλαμβάνει το Open Mall στα Χανιά

Την αισιοδοξία οτι θα συγκεντρωθεί ο απαιτουμενος αριθμός των καταστηματαρχών που συναινούν με την δημιουργία του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου, εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ κ. Αντώνης Ροκάκης επισημαίνοντας οτι οι επιχειρηματίες έχουν αντιληφθεί τον θετικό απόηχο του έργου και έχει διαμορφωθεί ένα αντίστοιχο κλίμα συναίνεσης.

Η αντιδήμαρχος Χανίων Ελπίδα Τσιτσιρίδη, από την πλευρά της επεσήμανε, οτι οι παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στην πρόταση για το “Open Mall”, προσδίδουν μια πολύ σημαντική προστιθέμενη αξία στην πόλη, που αναβαθμίζεται στο κέντρο και τους πέριξ δρόμους. ενώ ταυτόχρονα τόνισε, οτι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο για τους δημότες αλλά και τους επισκέπτες της πόλης.


flashnews.gr