Αρχίζουν σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις

Αρχίζουν σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις

Αρχίζουν σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις

Πρεμιέρα κάνουν επισήμως από σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις, που θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου. Ο εμπορικός κόσμος ελπίζει σε αύξηση της αγοραστικής κίνησης καθώς οι εκπτώσεις θα κινηθούν σε ποσοστά μέχρι και 50% και το υπουργείο Ανάπτυξης συνιστά στους καταναλωτές σωστή έρευνα και προγραμματισμό των αγορών τους ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες του καθενός. Χθες ουσιαστικά ήταν “νεκρή” η καταναλωτική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα και στα Χανιά, όπως άλλωστε συμβαίνει την προηγούμενη ημέρα πριν την επίσημη έναρξη της περιόδου των Χειμερινών εκπτώσεων.
«Αυτές οι ημέρες ήταν αφιερωμένες στην έρευνα αγοράς» δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανιών Γιάννης Μαργαρώνης συμπληρώνοντας πως «από αύριο (σ.σ. σήμερα) περιμένουμε τελείως διαφορετική εικόνα καθώς θα υπάρχουν πολύ καλά ποσοστά εκπτώσεων που θα κυμανθούν από 30 – 50 % και θα υπάρχουν πολύ καλές ευκαιρίες για αγορές».
05 Ο εμπορικός κόσμος ξεκινά με την αισιοδοξία πως οι φετινές Χειμερινές εκπτώσεις θα δώσουν μιαν οικονομική ανάσα στην αγορά. «Ανάκαμψη θα υπάρξει σίγουρα καθώς και στις γιορτές είδαμε ότι τις τελευταίες ημέρες κινήθηκε η αγορά πολύ καλά. Περιμένουμε λοιπόν να πουλήσουμε τα εμπορεύματά μας σε πάρα πολύ καλές τιμές προσέχοντας φυσικά και τον καταναλωτή» επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων.
Σε ότι αφορά τώρα στο τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές προκειμένου να μην πέσουν θύματα παραπλανητικών εκπτώσεων ο κ.Μαργαρώνης τονίζει: «Έλεγχοι γίνονται συνεχώς στην αγορά. Εμείς προσπαθούμε να θεσπίσουμε μόνο τον θεμιτό ανταγωνισμό στους συναδέλφους και να ισχύουν οι Νόμοι για όλους με στόχο να προστατεύουμε τον καταναλωτή και τον θεσμό των εκπτώσεων. Αυτό που πρέπει να προσέξουν και οι συνάδελφοι αλλά και οι καταναλωτές είναι ότι απαγορεύονται αυστηρά στις βιτρίνες τα έως 20, 30 ή 50%. Μέσα στο κατάστημα το κάθε προϊόν να έχει αρχική και τελική τιμή ή ποσοστό έκπτωσης σε ομάδα προϊόντων ώστε να είναι ευκρινές στον καταναλωτή το τι αγοράζει και με τι ποσοστό έκπτωσης. Να αναγράφονται, σύνθεση, ποιότητα, προέλευση. Εάν είναι ηλεκτρονικό είδος να υπάρχουν οι εγγυήσεις. Από κει και πέρα και εμείς και η Ένωση καταναλωτών είμαστε ανοιχτοί σε κάθε καταγγελία».
06 Το υπουργείο Ανάπτυξης
Από την πλευρά της η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης σε ανακοίνωσή της εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους, ειδικά κατά την περίοδο των εκπτώσεων, και συγκεκριμένα συνιστά τα εξής: «Οι αγορές θα πρέπει να γίνονται βάσει του οικογενειακού προγραμματισμού και των οικονομικών δυνατοτήτων του καταναλωτή. Θα πρέπει να αποφεύγεται η αλόγιστη χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων. Θα πρέπει να ελέγχεται προσεκτικά η ποιότητα των προϊόντων. Σε περίπτωση ελαττώματος ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να ζητήσει αντικατάσταση ή επιστροφή του προϊόντος. Θα πρέπει ο καταναλωτής να συγκρίνει προσεκτικά τις τιμές και να μην παρασύρεται από δήθεν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων ή από επιλεγμένα προϊόντα. Η απόδειξη είναι απαραίτητη. Η εγγύηση και οι οδηγίες χρήσης των αγαθών θα πρέπει να είναι και στην ελληνική γλώσσα. Κάθε πρόβλημα θα πρέπει να καταγγέλλεται στην τηλεφωνική γραμμή 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή που λειτουργεί από τις 08:00 ως τις 22:00.
Ανακοίνωση της ΕΣΕΕ
Επίσης σε ανακοίνωσή της η Εθνική Ομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου με αφορμή την σημερινή έναρξη της περιόδου των Χειμερινών εκπτώσεων αναγράφει τα εξής:
«Καλούμε και πάλι τους Έλληνες καταναλωτές να πραγματοποιήσουν άφοβα τις αγορές τους, δείχνοντας εκ νέου την εμπιστοσύνη τους προς τις επιχειρήσεις μας και να εκμεταλλευθούν τις ευκαιρίες που τους προσφέρουν αυτήν την εποχή, αγοράζοντας άριστης ποιότητας προϊόντα, σε χαμηλές και σωστές τιμές.
Εφιστούμε ωστόσο την προσοχή στο αγοραστικό κοινό να μην εντυπωσιάζεται από επικοινωνιακού χαρακτήρα ανακοινώσεις αλλά να πραγματοποιεί την αναγκαία έρευνα αγοράς, να συγκρίνει ποιοτικά χαρακτηριστικά, να αγοράζει βάσει της σχέσης ποιότητας και τελικής τιμής και όχι βάσει του τυχόν υπέρογκου ποσοστού έκπτωσης και – το κυριότερο- να μην καταφεύγει στο υπαίθριο εμπόριο, το οποίο παρέχει κακής ποιότητας προϊόντα, χωρίς καμία διασφάλιση και εγγύηση. 
Σε αυτήν την δύσκολη συγκυρία της οικονομικής κρίσης, όπου ακόμη και η μικρότερη αγορά έχει την αξία της, η ώριμη καταναλωτική συμπεριφορά δεν εξυπηρετεί μόνο το αγοραστικό κοινό αλλά παράλληλα αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο για το υγιές, στεγασμένο και οργανωμένο εμπόριο».