Ψώνια στα καταστήματα με χρονόμετρο – Τι θα γίνει με SMS και βεβαίωση μετακίνησης

Ψώνια στα καταστήματα με χρονόμετρο – Τι θα γίνει με SMS και βεβαίωση μετακίνησης

Οι εικόνες συνωστισμού που παρατηρήθηκαν σε πολλούς εμπορικούς δρόμους της χώρας εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, προβληματίζουν κυβέρνηση και ειδικούς.

Και γι’ αυτό, σύμφωνα με απόλυτα πληροφορίες του ethnos.gr, κυβέρνηση και ειδικοί παρακολουθούν τα κρούσματα κορονοϊού και αν παρατηρηθεί αύξηση σε αυτά, θα τεθεί άμεσα σε λειτουργία το σχέδιο «ψώνια με το χρονόμετρο».

Από την κυβέρνηση έχει γίνει σαφές πως αν τα κρούσματα κορωνοϊού αυξηθούν, θα ληφθούν μέτρα για να μην εξαπλωθεί η διασπορά. Ετσι, κάθε μέρα που περνάει ολοένα και ωριμάζει το σενάριο της εφαρμογής μέσω κινητού τηλεφώνου, η οποία θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο το δίωρο που έχει στη διάθεσή του ο πολίτης για να κάνει τα ψώνια του. Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να κλείσει το λιανεμπόριο, σε περίπτωση που υπάρχει αύξηση των κρουσμάτων, η κυβέρνηση υιοθετεί ένα άλλο μοντέλο που περιλαμβάνει εφαρμογή στο κινητό, sms, αλλά και έγγραφη βεβαίωση για τους ηλικιωμένους.

Ετσι, λοιπόν, είναι πολύ πιθανό ακόμη και από το Σάββατο, 30 Ιανουαρίου ή την Κυριακή, 31 Ιανουαρίου, ανάλογα με τις εικόνες που θα υπάρχουν από τους εμπορικούς δρόμους, να ενεργοποιηθεί το σχέδιο «χρονόμετρο για ψώνια». Τι σημαίνει; Ότι οι πολίτες θα είναι με το… κινητό στο χέρι για τα ψώνια τους στα καταστήματα. Αν τα κρούσματα αυξηθούν και για να αποφευχθεί το κλείσιμο των καταστημάτων, θα μπει χρονόμετρο στα ψώνια των καταναλωτών μέσω της πλατφόρμας e – katanalotis

Πώς θα γίνονται τα ψώνια… με το χρονόμετρο

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες του ethnos.gr, οι καταναλωτές θα μπορούν να μπαίνουν μία φορά την ημέρα στην πλατφόρμα και θα πρέπει μέσα στο χρονικό περιθώριο των δύο ωρών να κάνουν όλες τις αγορές τους. Ο καταναλωτής είτε θα «κατεβάζει» από το κινητό του την εφαρμογή e-katanalotis, η οποία θα έχει το σχετικό χρονόμετρο είτε θα μπορεί να στέλνει SMS με τον κωδικό 2 στο 13033 και να του αποστέλλεται link με το χρονόμετρο. Το χρονόμετρο θα ενεργοποιείται με το πάτημα του link και θα μετρά αντίστροφα τις δύο ώρες ενώ θα επιτρέπεται μία φορά την ημέρα η ενεργοποίησή του.

Τι θα γίνει με τους ηλικιωμένους

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης, από το χρονόμετρο θα μπορούν να εξαιρεθούν οι ηλικιωμένοι, οι οποίοι θα συνεχίσουν να συμπληρώνουν το ειδικό έντυπο με τις επιτρεπόμενες ώρες για να κάνουν τα ψώνια τους. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το πρωί της Τρίτης θα γίνει σύσκεψη για να εξεταστεί το θέμα του χρονομέτρου και να βρεθούν οι βέλτιστες λύσεις για την αποφυγή του συνωστισμού έξω από τα καταστήματα. Βεβαίως, ερωτηματικό παραμένει τι θα γίνει με ανθρώπους νεαρής ηλικίας, οι οποίοι δεν θα μπορούν να συνδεθούν με την εφαρμογή e – katanalotis, είτε γιατί δεν έχουν smartphone είτε γιατί δεν έχουν κινητό τηλέφωνο.

Η ύπαρξη μίας τέτοιας εφαρμογής αφενός απαιτεί την κατοχή όχι μόνο κινητού τηλεφώνου, αλλά και συγκεκριμένα smartphone ώστε να μπορεί να υποστηρίζει αυτές τις λειτουργίες. Ζήτημα επίσης γεννάται και με τη διάθεση της εφαρμογής από τα app stores, καθώς η πρόσβαση σε αυτά δεν είναι δεδομένη για όλες τις συσκευές. Σε κάθε περίπτωση ενδεχόμενη υιοθέτηση μιας εφαρμογής με χρονόμετρο θα απαιτήσει συμβατότητα με τους κανόνες της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά και του GDPR, διαδικασίες που είναι σχετικά χρονοβόρες. Η ευθυγράμμιση με όλους τους κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων είναι και η αιτία, για την οποία δεν προχώρησε ποτέ στην Ελλάδα η ανάπτυξη εφαρμογής ιχνηλάτησης, αντίστοιχης με αυτήν που υπάρχει σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο.

Οσο για την πρόταση του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) περί υιοθέτησης διαφορετικού διακριτού κωδικού μετακίνησης στο 13033 για τα καταστήματα τροφίμων σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα του λιανεμπορίου (π.χ. το «7»), προκειμένου να διαχωριστεί ο χρόνος των αγορών για είδη πρώτης ανάγκης σε σχέση με τα λοιπά είδη, δε φαίνεται να βρίσκει – επί του παρόντος τουλάχιστον – πρόσφορο έδαφος αφενός επειδή εκτιμάται ότι θα «μπερδέψει» τους καταναλωτές και αφετέρου διότι θεωρείται ότι παρέχει πρόσθετα και πιο διακριτά προσωπικά δεδομένα για τις μετακινήσεις των πολιτών.