Κρήτη: O Βόρειος Οδικός Άξονας δεν υπάρχει και μας τάζουν και τρένο!

Κρήτη: O Βόρειος Οδικός Άξονας δεν υπάρχει και μας τάζουν και τρένο!

Στο Κρήτη ΤV και στην εκπομπή «Ώρα Αιχμής» του έγκριτου δημοσιογράφου από το Πέραμα Μυλοποτάμου, υπήρξε πρόσφατα ενημέρωση από τον Ρεθεμνιώτη εξ Ανωγείων Μυλοποτάμου, υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Αχ. Κεφαλογιάννη για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που προσδιορίστηκε από τον υπουργό στο 2028.

Και ενώ ο ΒΟΑΚ ως φυσικό είχε μονοπωλήσει την κουβέντα του υπουργού με τον βουλευτή ΣYΡΙΖΑ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, τον δήμαρχο Μαλεβιζίου Μενέλαο Μποκέα και τους 4 νομάρχες της Κρήτης, ανάμεσα τους και η Μαίρη Λιονή από το Ρέθυμνο, από την 1 ώρα και 30 λεπτά του βίντεο που παρατίθεται, όπως αναφέρει το cna.gr, μία ερώτηση του κοινού για την σιδηροδρομική σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι ήταν μία αφορμή ανταλλαγής θέσεων ανάμεσα στον αρμόδιο υπουργό με αρμοδιότητα για το τραμ στην Αθήνα και όπου αλλού προκύψει στην χώρα μας και τον Χ. Μαμουλάκη που προτίθεται να καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή για το συγκεκριμένο θέμα.

Συγκεκριμένα αναπτύχθηκαν 2 ζητήματα, αυτό της ανάπτυξης του τραμ στην πόλη του Ηρακλείου με τον προολυμπιακό σχεδιασμό του τέως δημάρχου Ηρακλείου Κώστα Ασλάνη από το Γάζι Μαλεβυζίου ως την Αλικαρνασσό και από τα Λιοντάρια ως την Κνωσσό, καθώς και της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης για πρώτη φορά από το 1937 (ο τότε βιομηχανικός σιδηρόδρομος Κούλε-Λατομείου Εσταυρωμένου) της 4ης πόλης της χώρας, (μετά από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα που έχουν σιδηροδρομικό δίκτυο) του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι που στην θέση της Αλικαρνασσού ως Νίκος Καζαντζάκης είναι το 2ο σε κίνηση αεροδρόμιο πανελληνίως.

Επίσης στην τελευταία ετήσια απογραφή της Στατιστικής Υπηρεσίας ο νομός Ηρακλείου είναι ο τρίτος πανελλαδικά νομός μετά από αυτούς της Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Απαντώντας στην ερώτηση των τηλεθεατών, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, ως Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών εξέφρασε την θετική γνώμη του υπουργείου για την σιδηροδρομική σύνδεση του Ηρακλείου με το Καστέλι, με την προϋπόθεση να έχει προηγηθεί σχετική μελέτη.

Συγκεκριμένα ο υπουργός είπε τα εξής και με νόημα: «Είναι μία πρόταση που μπορεί εν πρώτοις να φαντάζει εξωπραγματική αλλά είναι και κάτι το οποίο στο Υπουργείο δεν απορρίπτουμε. Σε κάθε περίπτωση η σιδηροδρομική σύνδεση του αεροδρομίου με το Ηράκλειο είναι κάτι το οποίο εξετάζουμε. Δεν είναι απορριπτέο. Είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση. Προφανώς χρειάζεται μελέτη, μπορεί να μην είναι πρώτη προτεραιότητα σε σχέση με την οδική σύνδεση αλλά σε κάθε περίπτωση είναι κάτι που βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων»

Στην τοποθέτηση του ο Χάρης Μαμουλάκης, ως εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και με την ιδιότητα του πολιτικού μηχανικού, εξέφρασε τις εξής θέσεις:

α. πρέπει να εξεταστεί τάχιστα η σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο που θα είναι έτοιμο το 2025,

β. ο χώρος για ανάπτυξη μέσου σταθερής τροχιάς θα κερδηθεί εφόσον προβλεφθεί στις αποζημιώσεις που προβλέπονται στην όδευση για το νέο ΒΟΑΚ και την σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο και

γ. το tram-train ή LRT που θα αναπτυχθεί από Γάζι ως νέο Αερολιμένα Καστελίου με ενδιάμεσους σταθμούς σε Ηράκλειο, Αλικαρνασσό, Γούρνες, Γούβες, Χερσόννησο (διακλάδωση προς Μάλλια) πρέπει να είναι ελαφρύ, οικολογικό και χαμηλού κόστους στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Ως κίνηση για τον σιδηρόδρομο στην Κρήτη θεωρούμε θετικές τόσο την ευαισθητοποίηση των τηλεθεατών του καναλιού του Ηρακλείου με παγκρήτια αλλά και παγκόσμια εμβέλεια που θέσαν το ερώτημα για την ανάγκη για σιδηροδρομική σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο, όσο και τις τηλεοπτικές τοποθετήσεις των 2 εκπροσώπων των 2 μεγαλύτερων κομμάτων της Βουλής του Υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη και του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Χάρη Μαμουλάκη.

Καθώς αναδεικνύουν το θέμα του σιδηροδρόμου στην Κρήτη και ειδικότερα στην μεγαλύτερη πόλη, το Ηράκλειο και την σιδηροδρομική σύνδεση του με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, σύνδεση ανάλογη με αυτήν του πρώτου σε κίνηση αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με το Σύνταγμα με το μετρό και τον Σταθμό Λαρίσης με τον προαστιακό. Θεωρούμε δεδομένη και την θετική θέση για τον σιδηρόδρομο Κρήτης και από το ΚΙΝΑΛ καθώς αυτή έχει επιβεβαιωθεί και το 2007 με ερώτηση των τότε βουλευτών Κρήτης του προκάτοχου κόμματος του ΠΑΣΟΚ στην Βουλή.

Ένα τέτοιο εγχείρημα αναγκαίο για την ανάπτυξη της Κρήτης και την γρήγορη πρόσβαση στο νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου Πεδιάδος που καθίσταται αναγκαία, καθώς στην θέση αυτή απομακρύνεται από το πολεοδομικό συγκρότημα Ηρακλείου σε απόσταση 30 χιλιομέτρων, αλλά και από τα άλλα 2 μεγάλα αστικά κέντρα των Χανίων και του Ρεθύμνου είναι σαφές ότι πρέπει να τύχει της συσπείρωσης όλων των μεταφορικών δυνάμεων της Μεγαλονήσου πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αναφερόμεθα στα ΚΤΕΛ Ανατολικής Κρήτης και τις ναυτιλιακές εταιρείες των Μινωϊκών Γραμμών και της ΑΝΕΚ που διαθέτουν την μεταφορική πείρα και μπορούν να συμμετάσχουν σε ένα σχήμα οικονομικής εκμετάλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής, εξασφαλίζοντας τις αναγκαίες ανταποκρίσεις με λεωφορειακές και θαλάσσιες συγκοινωνιακές γραμμές.

Αναλυτικά στο βίντεο:

kriti360.gr