Γιατί εξαφανίζονται σοκολάτες, απορρυπαντικά και γιαούρτια από τα ράφια των σούπερ μάρκετ

Γιατί εξαφανίζονται σοκολάτες, απορρυπαντικά και γιαούρτια από τα ράφια των σούπερ μάρκετ

Γιατί εξαφανίζονται σοκολάτες, απορρυπαντικά και γιαούρτια από τα ράφια των σούπερ μάρκετ
explore Chania

Νέα πραγματικότητα καθιερώνεται στα σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να έχουν πλέον λιγότερες επιλογές για να γεμίσουν το καλάθι. Ορισμένα προϊόντα λείπουν από τα ράφια, σε μια προσπάθεια των αλυσίδων να περιορίσουν τα λειτουργικά τους έξοδα, σηματοδοτώντας το τέλος στην ατελείωτη ποικιλία.

Εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ μίλησε στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» για τη μείωση της ποικιλίας στα ράφια, αναφέρει αρχικά τις σοκολάτες ως παράδειγμα.
«Εμείς», λέει, «ως κατάστημα έχουμε στις σοκολάτες σε ποσοστό 95% γεύσεις κλασικές -γάλακτος, αμυγδάλου, υγείας- και μόνο 5% κωδικούς με γεύσεις πιο εξειδικευμένες. Οι εταιρίες και κατ’ επέκταση τα σούπερ μάρκετ πάνε πλέον πίσω στα βασικά, είναι ελάχιστες οι εναλλακτικές στο ράφι.»

Ένα άλλο παράδειγμα που αναφέρει είναι οι μαγιονέζες. «Θα δείτε την κλασική, την λάιτ, και τώρα τελευταία ένα μικρό μερίδιο με ελάχιστους κωδικούς που αφορά το ειδικό κοινό των βίγκαν. Οι επιλογές με διάφορα αρώματα και πρόσθετες γεύσεις εξαφανίζονται.»

Για τα γιαούρτια, σχολιάζει πως «υπάρχει η βασική ποικιλία, η εναλλακτική με φρούτα και τα προϊόντα χωρίς λακτόζη».

Επισημαίνει ότι και ακόμα και στα απορρυπαντικά «που παλαιότερα έβρισκες με πολλά αρώματα, πλέον υπάρχει μια πορεία σταθερή με το βασικό προϊόν που είναι φιλικό προς το περιβάλλον και σε συσκευασία οικολογική».

Τέλος, στα αναψυκτικά, ο ίδιος αναφέρει πως «μειώθηκε η ποικιλία σε γεύσεις και δόθηκε έμφαση στη συσκευασία από ανακυκλωμένο πλαστικό.»

Στροφή στα πιο φθηνά προϊόντα
Στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) από τα σούπερ μάρκετ φαίνεται πως κάνουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα, λόγω της ακρίβειας που έχει βάλει «φωτιά» στην τσέπη τους και η οποία τους οδηγεί να βάζουν την παράμετρο «ποιότητα» πιο χαμηλά από την αυτήν της τιμής.

Το παραπάνω συμπέρασμα αποτυπώνεται σε έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές.

Συγκριτικά με το 2020, τόσο το 2021 όσο και τη φετινή χρονιά πολλοί περισσότεροι καταναλωτές θεωρούν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρέχουν καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής, σε ποσοστό 50% έναντι 38% το προηγούμενο έτος. Η διαφορά αυτή αποδίδεται, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, στις εξελίξεις που συντελούνται στο καταναλωτικό κοινό, το διαθέσιμο εισόδημα του λόγω της αύξησης του κόστους ενέργειας-μεταφορών και τις ανατιμήσεις των προϊόντων.

Κατά την περίοδο 2019-2020 τα ποιοτικά κριτήρια κυριαρχούσαν στο σκεπτικό του αγοραστικού κοινού. Συγκεκριμένα, το 2019 το 37% των αγοραστών δήλωναν ότι αγόραζαν με βασικό κριτήριο την ποιότητα έναντι 31% με βάση τη χρηματική δαπάνη. Δύο χρόνια μετά η εικόνα έχει αναστραφεί με το 39% να δηλώνει ότι αγοράζει με βάση τη χρηματική δαπάνη και το 29% με βάση τα ποιοτικά κριτήρια.

Πηγή: ieidiseis.gr