Έτοιμοι να τραβήξουν χειρόφρενο στα λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου οι ιδιοκτήτες (φωτο)

Έτοιμοι να τραβήξουν χειρόφρενο στα λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου οι ιδιοκτήτες (φωτο)

Κανονικά, αυτή την περίοδο, οι κεντρικοί σταθμοί του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου θα έπρεπε να είναι γεμάτοι από κόσμο, με εκαταοντάδες επιβάτες που θα μετακινούνταν για να περάσουν τις άγιες ημέρες του Πάσχα σε όλα τα σημεία της Κρήτης, και όχι μόνο, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, όπου εξυπηρετούνται συγκοινωνιακές γραμμές.

Σε μία… κανονική Μεγάλη Εβδομάδα θα εκτελούνταν καθημερινά δεκάδες δρομολόγια, με την πληρότητα να είναι σχεδόν 100%.

Όλα αυτά όμως προ του κοροναϊού και όταν σε μια συνηθισμένη ημέρα- εκτός εορτών- από και προς τους δύο σταθμούς, μετακινούνταν κάποιες χιλιάδες επιβάτες.

Σήμερα, τα καθημερινά δρομολόγια μετρώνται στα δάχτυλα των χεριών, με το κάθε λεωφορείο πενήντα θέσεων, να μεταφέρει συνήθως τέσσερις με πέντε επιβάτες -στην καλή περίπτωση- και μόνο δέματα.

Μιλώντας στο Parakritika.gr, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, Γιάννης Καψανάκης, κάνει λόγο για πτώση του τζίρου που ξεπερνά το 95%, τα δε έσοδα, υπάρχουν και ημέρες που φτάνουν… μόλις και μετά βίας τα 200 ευρώ και στους δύο νομούς.

«Μιλάμε για οικονομική καταστροφή»τονίζει ο κ. Καψανάκης, τονίζοντας πως τα λειτουργικά κόστη εξακολουθούν να τρέχουν για την κίνηση των λεωφορείων, αλλά και για να πληρωθούν οι λιγοστοί εργαζόμενοι που έχουν απομείνει στους σταθμούς, καθώς οι περισσότεροι βρίσκονται σε καθεστώς αναστολής της σύμβασης.

Σε επισήμανσή του κατά τη διάρκεια πρόσφατης τηλεδιάσκεψης με την βουλευτή Χανίων της ΝΔ, Ντόρα Μπακογιάννη, ο κ. Καψανάκης είχε τονίσει ότι το μέλλον στις μετακινήσεις είναι αβέβαιο και τρομάζει τους πάντες, τη στιγμή μάλιστα που, ενώ για αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έχει ληφθεί μέριμνα με οικονομική ενίσχυση, δεν γίνεται κάτι ανάλογο και με τα λεωφορεία.

“Ίσως αυτή η κρίση να γίνει ευκαιρία για τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, αρκεί να μας στηρίξουν κι εμάς, όπως και τους άλλους κλάδους των μεταφορών. Τα ΚΤΕΛ εδώ και πολλά χρόνια έχουν αφεθεί στην τύχη τους, παρά το ότι επιτελούν κοινωνικό έργο. Με τα ΚΤΕΛ μετακινείται το 80% των επιβατών της χώρας, γίνονται οι μετακινήσεις των μαθητών και των φοιτητών από κάθε γωνιά της Κρήτης, των γιατρών… ποιος δεν έχει χρησιμοποιήσει το λεωφορείο;”, καταλήγει ο κ. Καψανάκης, με την επισήμανση πως αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τότε οι περισσότεροι συνάδελφοί του θα αναγκαστούν να τραβήξουν χειρόφρενο, με επιπτώσεις -όπως γίνεται αντιληπτό- πολύ δυσάρεστες για το νησί.