Χανιά: Πιο φαρδιά πεζοδρόμια, μονοδρόμηση Μπότσαρη και Γογονή (φωτο)

Χανιά: Πιο φαρδιά πεζοδρόμια, μονοδρόμηση Μπότσαρη και Γογονή (φωτο)

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και την ενσωμάτωσή του στον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό συζητά το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων, μεταξύ άλλων ζητημάτων.

Σύμφωνα με τον μελετητή, Απόστολο Μπιζάνη, τα βασικά στοιχεία του προσχεδίου του ΣΒΑΚ είναι τα εξής τρία:

Πρώτον, ο ορισμός περιοχής ήπιας κυκλοφοριας που θα περιλαμβάνει την Παλιά Πόλη, τη Νεα Χώρα, το Κουμ Καπί ως τα Ταμπακαριά, δηλαδή όλη την περιοχή πέριξ του παραλιακού μετώπου και που θα περικλείεται από οδό Γεωργακάκηδων, την οδό Κισάμου, την Κυδωνίας, την Αποκορώνου, τη Σφακιανάκη, την Ηρώων Πολυτεχνείου, την Κ. Μητσοτάκη και τη Ρωμανού στη Χαλέπα.

Οι μωβ κύκλοι συμβολίζουν τα περιφερειακά πάρκινγκ,

Σε αυτή την περιοχή τα πεζοδρόμια θα φαρδύνουν και θα η διαμόρφωση θα δίνει το πλεονέκτημα υπέρ των πεζών και των ποδηλάτων, αρχής γενομένης από το εμπορικό κέντρο των Χανίων.

 

Επίσης στα Παχιανά, μεταξύ των οδων Περιβολίων, Εφέδρων Πολεμιστών, Θερίσου και Γογονή αλλά και στην περιοχή γύρω από το 4ο Γυμνάσιο Χανίων, προβλέπεται περιορισμός κυκλοφορίας αυτοκινήτων.

Δεύτερον, όσον αφορά την κυκλοφορία των οχημάτων, η λογική είναι να υπάρξει διαμπερής κίνηση στην πόλη χωρίς να περνάει από το κέντρο. Πρέπει να γίνει αναδιάρθρωση οδικού δικτύου και προτείνεται οι οδοί Μάρκου Μπότσαρη και Γογονή, που διατρέχουν την πόλη, να μονοδρομηθούν. Το ίδιο ισχύει για τις οδούς Νικολάου Σκουλά και Εφέδρων Πολεμιστών αλλά και κάθετες.

 
Τμήμα του προσχεδίου του ΣΒΑΚ όπως παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Τα βέλη δείχνουν την κατεύθυνση της κυκλοφορίας.

Το τρίτο στοιχείο είναι οι αλλαγές στις δημόσιες συγκοινωνίες. Προβλέπονται σταθμοί park and ride (περιφερειακά πάρκινγκ), ανατολικά, δυτικά και νότια της πόλης. Ένα κατασκευάζεται ήδη στον Κλαδισό και μπορεί να έχει χωρητικότητα ως και 500 ΙΧ. Νότια, προβλέπεται χώρος στις Μουρνιές και στην οδό Κολοκοτρώνη ενώ ανατολικά στην περιοχή της Εθνικής Αντιστάσεως. Επίσης προβλέπεται χώρος στην περιοχή του ΜΑΙΧ, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μετεπιβίβαση.

Στα πάρκινγκ αυτά θα υπάρχει τακτική δωρεάν κυκλοφορία λεωφορείων για το κοινό.

Επισημαίνεται ότι πρόκεται για προσχέδιο, το οποίο μπορεί να αλλάξει.

Η συνεδρίαση συνεχίστηκε με ερωτήσεις.

zarpanews.gr