Χανιά: Ήρωες οι υπάλληλοι των super market στη δίνη του κορονοϊού

Χανιά: Ήρωες οι υπάλληλοι των super market στη δίνη του κορονοϊού

Τα αυστηρά μέτρα της κυβέρνησης για τον περιορισμό της διασποράς και την εξάπλωση του κορονοϊού, οδήγησαν σε πολλές και σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία των super market. όχι μόνο των Χανίων, αλλά και ολόκληρης της χώρας.

Αλλαγές που είχαν σημαντικές επιπτώσεις στις συνθήκες εργασίας και στο ωράριο λειτουργίας των υπαλλήλων των super market, που όπως οι γιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό των νοσοκομείων μας, εν μέσω της πανδημίας, θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι κι αυτοί… ήρωες, σύμφωνα με το πρόσφατο ρεπορτάζ του zarpanews.gr.

Όχι μόνο γιατί τα μέτρα επέφεραν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο-ρυθμό ζωής των ίδιων και των οικογενειών τους, αλλά γιατί πολλές φορές, όπως και το υγειονομικό προσωπικό, αισθάνονται απροστάτευτοι απέναντι σε αυτό τον “αόρατο” εχθρό. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι σε αντίθεση με τους εργαζόμενους σε νοσοκομεία, φαρμακεία, στο προσωπικό των υπεραγορών τροφίμων δίνονται μόνο γάντια και όχι μάσκες, κάτι που καθιστά ελλιπή την προστασία του.

Παρά τις εξαγγελίες λοιπόν της κυβέρνησης, η πραγματικότητα που συναντάει κανείς σε πολλά σούπερ μάρκετ, είναι τελείως διαφορετική, απ’ ότι θα περίμενε κανείς.

Αρχικά το μέτρο της κυριακάτικης λειτουργίας ορθώς καταργήθηκε, κατόπιν της αξιολόγησης της κίνησης της αγοράς. Και το διευρυμένο ωράριο όμως 07.00-22.00 , κρίνεται μάλλον ανεδαφικό, αφού τις περισσότερες φορές ο κύριος όγκος των πελατών, ενώ έχουν όλη τη μέρα για να ψωνίσουν, “πλακώνουν” την τελευταία ώρα 21.00-22.00 λειτουργίας. Κάτι που μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κάποιος από τις εισπράξεις.

Παράλληλα όμως δημιουργεί πολλά προβλήματα, όσον αφορά στην επιστροφή των υπαλλήλων στις οικείες τους, αφού αρκετοί εξ αυτών δεν διαθέτουν μεταφορικό μέσο και η μετακίνησή τους, έπειτα και την τροποποίηση των δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς, λόγω κορονοϊού είναι προβληματική, ιδιαίτερα τις βραδυνές ώρες.

Σχετικά με τα μέτρα περί αποφυγής του συνωστισμού, σε πολλές περιπτώσεις ο αριθμός των καταναλωτών, που σχηματίζουν ατελείωτες ώρες, θυμίζει… εορταστική περίοδο, ενώ η απόσταση ασφαλείας των 2 μέτρων τις περισσότερες φορές δεν τηρείται.

Η παραμονή του πελάτη στο κατάστημα θα έπρεπε να έχει συγκεκριμένο χρόνο, καθώς πολλοί τρελαμένοι από την απομόνωση, πηγαίνουν στα super market, πέρα από τα απαραίτητα ψώνια, αλλά και για να… ξεμουδιάσουν ή να δούνε λίγο κόσμο, πριν κλειστούν ξανά στο “καβούκι τους”, για το υπόλοιπο της μέρας.

Πρέπει λοιπόν να γίνει αντιληπτό ότι καλό θα είναι να υπάρχει ψυχραιμία και κυρίως σεβασμός στους υπαλλήλους που δουλεύουν υπό πρωτόγνωρες και δύσκολες συνθήκες για να ανταποκριθούν, όσο καλύτερα γίνεται στις απαιτήσεις και στην εξυπηρέτηση των πελατών.

Πολλές φορές μάλιστα με ρεπό να ανακαλούνται από τους εργοδότες, λόγω της αυξημένης προσέλευσης πελατών, αυτοί οι ήρωες επιστρέφουν “πτώματα” στις οικογένειές τους, όπου τους περιμένουν εξίσου δύσκολες και απαιτητικές υποχρεώσεις, υποχρεωμένοι μετά από λίγες ώρες ύπνου, να είναι την επομένη “φρέσκοι” και χαμογελαστοί στα πόστα τους.

zarpanews.gr