Χανιά: Αλλάζουν όλα στο Λαφονήσι – Μπαίνει μπάρα, φεύγουν τα αυτοκίνητα, τέλος το «γιουσουρούμ»

Χανιά: Αλλάζουν όλα στο Λαφονήσι – Μπαίνει μπάρα, φεύγουν τα αυτοκίνητα, τέλος το «γιουσουρούμ»

Χανιά: Αλλάζουν όλα στο Λαφονήσι – Μπαίνει μπάρα, φεύγουν τα αυτοκίνητα, τέλος το «γιουσουρούμ»

Εκτός περιοχής Natura, θα μένουν από το ερχόμενο καλοκαίρι τα οχήματα, σε μια προσπάθεια να ξεκινήσει η αναστρoφή της εικόνας υποβάθμισης που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια η δημοφιλέστερη παραλία της Κρήτης.

Για τα νέα μέτρα μίλησε στο ZARPA RADIO 89,6 και την Φανή Νικηφοράκη, ο πρόεδρος του φορέα διαχείρισης εθνικού δρυμού Σαμαριάς – Δυτικής Κρήτης, Πέτρος Λυμπεράκης.

Ο κ. Λυμπεράκης έκανε γνωστό πως έχει παρθεί απόφαση να μην πηγαίνουν πια τα αυτοκίνητα κάτω στην παραλία ενώ απευθυνόμενος προς ιδιοκτήτες γης στην περιοχή, τους κάλεσε να επενδύσουν σε πάρκινγκ καθώς έχει εκτιμηθεί πως θα χρειαστούν περίπου 2.500 θέσεις στάθμευσης για τους καλοκαιρινούς μήνες!

«Με την σημερινή κατάσταση, είμαστε όλοι χαμένοι συνολικά χαμένοι: Το περιβάλλον υποβαθμίζεται, οι επισκέπτες δεν απολαμβάνουν το μέρος όπως πρέπει, οι Δήμοι ήταν σε διαρκείς αντιδικίες καιi βέβαια οι ντόπιοι δεν είχαν καμία απολαβή από την εκμετάλλευση της περιοχής.

limperakis petros

Τώρα αυτή η κατάσταση αντιστρέφεται. Οραματιζόμαστε μια κατάσταση όπου όλοι ειναι κερδισμένοι. Οι Δήμοι θα έχουν κέρδος από την εκμετάλλευση της περιοχής, οι επισκέπτες θα απολαμβάνουν ένα καλύτερο περιβάλλον και θα δοθεί η ευκαιρία και στους ντόπιους να έχουν ένα εισόδημα από τους χιλιάδες των επισκεπτών που προσελκύει.

Όποιος είναι πιο άξιος να δουλέψει καλύτερα. Αυτό που φαίνεται σαν πρώτη άποψη είναι το ότι μπορούν να κάνουν ένα πάρκινγκ, ή μικρά μαγαζάκια, να πωλούν τα προϊόντα τους, ακόμα και μικρές ταβέρνες» τόνισε.

Παράλληλα, όπως έκανε γνωστό, θα ξεκινήσουν έργα για την αναμόρφωση της περιοχής. «Θα υποβληθεί πρόταση για χρηματοδότηση για να γίνουν έργα που χρειάζεται η περιοχή μια στοιχειώδη αναμόρφωση. Το κυρίαρχο όμως είναι να σταματήσει η βαριά πίεση.

Όλες οι προστατευόμενες περιοχές υποφέρουν από το ίδιο πράγμα, την διάνοιξη δρόμων. θεωρώ όταν λειτουργήσει θετικά το παράδειγμα του Λαφονησιού, θα παραδειγματιστούν αμέσως και άλλες περιοχές.

Οι Δήμοι θα συνεχίσουν την παρουσία τους εκεί αλλά έχουν καταλάβει ότι είναι λάθος να ανταγωνίζονται τους δημότες του. Θα παραμείνουν οι καντίνες αλλά με κάποια βασικά προϊόντα, νερά, σάντουιτς ίσως κάποια τοπικά προϊόντα όπως καλιτσούνια.

Οι ίδιοι έχουν ευτυχώς την ίδια αντίληψη με εμάς, ότι είναι λάθος να ανταγωνιζόμαστε τους δημότες μας.

Ένα άλλο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπιστεί έτσι, είναι η υπερσυγκέντρωση του κόσμου στο Λαφονήσι. Παράδειγμα, εάν υπάρχουν μικρά μαγαζάκια, εάν μπορείς να φας κάτι να πιείς έναν καφέ, από τις 4 ώρες να περάσεις τις δύο ας πούμε στην παραλία και τις άλλες δύο εκεί.

Μεγάλο ενδιαφέρον

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Λυμπεράκης, ήδη «έχουν δείξει πολλοί ιδιώτες ενδιαφέρον και στόχος είναι να το κρατήσουμε έτσι. Όποιος θέλει να μην διστάσει να επενδύσει, είναι πολύ εύκολο να προχωρήσουν οι άνθρωποι όσοι έχουν χαρακτηρισμένες εκτάσεις στην περιοχή. Η απόφαση είναι ειλημμένη και θα προχωρήσει.

Θα χρειαστούν περίπου 2.500 θέσεις στάθμευσης!».

Εξάλλου, η συγκεκριμένη απόφαση έχει ληφθεί από το 2020 αλλά η κατάσταση με την πανδημία απέτρεπε έναν ιδιώτη από το να πάει να κάνει μια επένδυση.

Πάντως αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η διαχειριστική μελέτη για την περιοχή από το 2008 δεν έχει θεσμοθετηθεί, καθώς εκκρεμεί η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος!

Για τον Μπάλο

Η προστατευόμενη περιοχή του Μπάλου, είναι στην ίδια ακριβώς διαδικαασία, με την ειδική περιβαλλοντική μελέτη να είναι σε φάση ολοκλήρωσης. «Δεν έχουν συγκεκριμενοποιηθεί κάποια μέτρα πάντως ο έλεγχος της επισκεψιμότητας της περιοχής δεν μπορεί να γίνει, καθώς υπάρχει πρόσβαση και από το μονοπάτι και από την θάλασσα με κρουαζιέρες ιδιωτικές ή της γραμμής τόνισε ο κ. Λυμπεράκης.

Για τα κρι-κρι

Ερωητηθείς για την απομάκρυνση των αίγαγρων από τα κλουβιά του δημοτικού κήπου, τόνισε πως  έχει δεχτεί αρκετά τηλέφωνα.

«Όταν ρωτηθήκαμε το πρώτο θέμα που μας απασχόλησε ήταν το θέμα της νομιμότητας. Γιατί είχαν ακουστεί ωραίες ιδέες αλλά στην πράξη υπήρχαν προβλήματα. Εγώ υποστήριξα την επιλογή του Αττικού Πάρκου, είναι όντως ένας νόμιμος και αδειοδοτημένος χώρος και νομίζω ότι είναι η καλύτερη επιλογή»