Βραχνάς το κυκλοφοριακό στην πόλη των Χανίων

Βραχνάς το κυκλοφοριακό στην πόλη των Χανίων

Κυκλοφοριακό κομφούζιο παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες σε δρόμους της πόλης καθώς έχει πολλαπλασιαστεί η κίνηση των οχημάτων λόγω της άφιξης χιλιάδων επισκεπτών.

 

«Aπό τις 8 το πρωί όλο το πρόγραμμα λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών δουλεύει στο “5”, δηλαδή στο ανώτατο όριο καθώς η κίνηση είναι πολύ μεγάλη», εξηγεί στα “Χ.Ν.” ο κ. Γαβριήλ Μαρινάκης προϊστάμενος στο Τμήμα Φωτεινής Σηματοδότησης του Δήμου Χανίων.

Μας δείχνει τις μετρήσεις του συστήματος φωτεινής σηματοδότησης από το πρωί.

«Προσέξτε το φανάρι του Κλαδισού! Από τις 6 το πρωί δουλεύει στο 4ο πρόγραμμα που σημαίνει ότι έχει αυξημένη κυκλοφορία. Στις 6 το πρωί! Αυτό γίνεται φυσικά μόνο τον Αύγουστο», σημειώνει. Το χαρτί καταγραφής των μετρήσεων από τα φανάρια αποτυπώνει την κατάσταση.

Ο Δήμος Χανίων διαθέτει εδώ και χρόνια ένα εξελιγμένο σύστημα παρακολούθησης της κίνησης, ελέγχου των φαναριών και ρύθμισής τους ανάλογα με την κίνηση.
Από την αρχή του Αυγούστου,  καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας μέχρι και τις βραδυνές ώρες το σύστημα, που αυτορρυθμίζεται ανάλογα με την κίνηση που καταγράφει με αισθητήρες, δουλεύει στο 100%. Ένδειξη της αυξημένης κίνησης των οχημάτων.

Όταν το σύστημα αντιμετωπίσει προβλήματα ή δεν μπορεί να διαχειριστεί τον όγκο της κίνησης, τότε παρεμβαίνει το προσωπικό του Τμήματος Φωτεινής Σηματοδότησης κάνοντας τις ανάλογες ρυθμίσεις .

ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΣΗΜΕΙΑ
Σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια που κάθε καλοκαίρι η κίνηση οχημάτων πολλαπλασιάζεται στην πόλη των Χανίων, η τομή που έχει γίνει σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκη  είναι οι παρεμβάσεις με κολωνάκια, κώνους σε σημεία όπου παλιότερα η παράνομη στάθμευση “μπλόκαρε” την συγκοινωνία. Σε γωνίες δρόμων, σημεία όπου περνούν μεγάλα οχήματα (λεωφορεία, φορτηγά κ.ά.), αλλά και σε οδούς όπως η Σκαλίδη και η Ελ. Βενιζέλου.

«Έχουμε πετύχει να περιορίσουμε το παράνομο παρκάρισμα σε καίρια σημεία της πόλης, όπου όταν αφηνόταν αυτοκίνητο έστω και για 3-4 λεπτά μπλόκαραν πολλοί δρόμοι. Έτσι επιτυγχάνουμε τουλάχιστον 2 λωρίδες κυκλοφορίας να είναι ελεύθερες», τονίζει ο κ. Μαρινάκης που έχει μια πολύ μεγάλη εμπειρία σε κυκλοφοριακά θέματα εδώ και δεκαετίες. Όπως επισημαίνει τα δύο πιο “δύσκολα” σημεία στην πόλη παραμένουν οι οδοί Σκαλίδη και Αποκορώνου. «Όταν είναι ελεύθερες οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας η κίνηση αντιμετωπίζεται. Όταν όμως έχουμε διπλοπαρκαρίσματα σε ώρες μεγάλης αιχμής τότε μπορεί να έχει πρόβλημα όλο το κέντρο», τονίζει.

Αναφορικά με την Ακρωτηρίου (πρωί και απόγευμα) και την οδό Κισάμου και την Παλιά Εθνική Οδό από τους Αγ. Αποστόλους μέχρι τον Κλαδισό που παρουσιάζουν μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και τις απογευματινές ώρες που ο κόσμος επιστρέφει από το μπάνιο του αλλά και νωρίς το πρωί ο κ. Μαρινάκης λέει πως πρόκειται για ελεγχόμενη συμφόρηση.

«Σε αυτά τα σημεία του Κλαδισού αλλά και στην Ακρωτηρίου υπάρχει μια μικρή αναμονή για τους οδηγούς αλλά αυτό είναι σχεδιασμένο καθώς τα αυτοκίνητα πρέπει να μπαίνουν σιγά-σιγά στην πόλη.  Έτσι μπορεί να “σηκώσει” και τον όγκο των οχημάτων το κέντρο της πόλης και το σύστημα φωτεινής σηματοδότησης», λέει ο κ. Μαρινάκης.

haniotika-nea.gr