Ποια είναι η θέση του Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρου Αρναουτάκη και του προέδρου του Πνευματικού Κέντρου Νίκου Καλογερή για την ιδιωτική εκμετάλλευση της ιδιοκτησίας του φορέα από τα ΚΤΕΛ και γιατί δεν έχει διεκδικήσει έως τώρα η Δημοτική Αρχή το οικόπεδο για να ανακουφίσει τη στάθμευση στο κέντρο της πόλης; Πώς και γιατί συνάφθηκε νέο μισθωτήριο πριν 3 χρόνια δίνοντας τα 6 οικόπεδα «φιλέτα» στα ΚΤΕΛ για 6 + 6 χρόνια;
Την δημιουργία και λειτουργία ιδιωτικού πάρκινγκ σε έκταση ενός στρέμματος, περιξ των εγκατάστάσεων του, ετοιμάζει το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνης, σε οικόπεδα ιδιοκτήσιας του Πνευματικού Κέντρου, την ώρα που το κέντρο των Χανίων «ματώνει» από την έλλειψη χώρων στάθμευσης.
Την αποκάλυψη έκανε η παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση στον Δήμο Χανίων» που έθεσε το θέμα στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, καλώντας τον Δήμαρχο και ως αντιπρόεδρο του Πνευματικού Κέντρου, να πάρει πρωτοβουλίες ώστε να διακόψει τη μίσθωση και να διαμορφώσει στον ίδιο χώρο, πάρκινγκ για τους μόνιμους κατοίκους των οδών περιξ του ΚΤΕΛ και της πλατείας 1866.

Πάντως ο κ. Σημανδηράκης απέφυγε εντέχνως να απαντήσει, ενώ εξαπέλυσε πολιτική επίθεση στον κ. Λουτσέτη για υποκρισία και ασυνέπεια, συνδέοντας το θέμα με την εναντίωση της παράταξης στο προσωρινό πάρκινγκ στο στραόπεδο Μαρκοπούλου.
«Να γίνει πάρκινγκ μονίμων κατοίκων»
«Πρέπει η δημοτική Αρχή να βρει τρόπους να κρατήσει τους μόνιμους κατοίκους στην πόλη και κάτι πολύ βασικό για αυτό είναι να εξασφαλίσουμε τις θέσεις στάθμευσης μονίμων κατοίκων» ανέφερε ο κ. Λουτσέτης, ο οποίος παρουσίασε στο συμβούλιο την πρότασή του, με βάση την οποία ο χώρος θα μπορούσε να φιλοξενήσει «τουλάχιστον 60 θέσεις στάθμευσης με έναν πρόχειρο υπολογισμό και με βάση τις επίσημες προδιαγραφές» όπως ανέφερε ενώ συνέχισε λέγοντας ότι «60 οικογένειες θα έχουν μια μόνιμη θέση μέσα στο κέντρο.
Αυτό είναι μια μεγάλη ανάσα που θα δώσει κίνητρο στους ανθρώπους να διατηρήσουν τις κατοικίες τους και η πόλη να έχει ζωή».
Σύμφωνα με τα έγγραφα που παρουσίασε, η εν λόγω έκταση, αποτελείται από έξι οικόπεδα, τα οποία η Νομαρχία Χανίων παραχώρησε το 1985 στο τότε νέο νομικό πρόσωπο, το Πνευματικό Κέντρο, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει για κοινωνικούς σκοπούς.
«Έκτοτε, το Πνευματικό κέντρο, τα έχει παραχωρήσει στο ΚΤΕΛ και τα ενοικιάζει. Τώρα τα ΚΤΕΛ θα κάνουν ιδιωτικό πάρκινγκ! Πρόεδρος στο Πνευματικό Κέντρο είναι ο ανιπεριφερειάρχης και αντιπρόεδρος ο Δήμαρχος. Έχει πρόθεση να το θέσει αυτό;» σημείωσε ο κ. Λουτσέτης:
«Εμείς τι λέμε; Αυτά τα έξι οικόπεδα να έρθουν στον Δήμο και να δοθούν ως θέσεις στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους πέριξ της περιοχής του κέντρου» τόνισε.
Απάντηση μέσω… Μαρκόπουλου ή αλλιώς “στρίβειν δια του αρραβώνος”
Στην απάντησή του ο κ. Σημανδηράκης απέφυγε εντελώς να τοποθετηθεί για το θέμα, με αόριστη δέσμευση ότι θα το μεταφέρει στο διοικητικό συμβούλιο του φορέα ενώ επιτέθηκε σφόδρα στην Λαϊκή Συσπείρωη, καταλογίζοντας στην παράταξη υποκρισία και ασυνέπεια στο θέμα του κυκλοφοριακού και υποστηρίζοντας ότι το ένα στρέμμα πρασίνου στο κέντρο θα ήταν πολύ πιο σημαντικό από τα τέσσερα στρέμματα πρασίνου στο στρατόπεδο Μαρκοπούλου!
Για το θέμα, τόνισε ότι πρόκειται για ένα στρέμμα από την εκμίσθωση του οποίου καλύπτεται ένα πολύ σημαντικό μέρος από τα λειτουργικά έξοδα του Πνευματικού Κέντρου.
«Υπάρχει μια ενεργή σύμβαση για 6 + 6 χρόνια και τώρα βρισκόμαστε στην τέταρτη χρονιά του μισθώματος αυτού. Οπότε δεν ξέρω τι περιθώρια υπάρχουν αλλά δεσμεύομαι να μπει στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο το ερώτημα»
Ακόμα, απευθυνόμενος προς τον κ. Λουτσέτη τον κάλεσε να είναι πιο συνεπής πολιτικά και νηφάλιος, πυροδοτώντας νέο γύρο αντιπαράθεσης.
«Εμεις σας λέμε απλά πώς μπορείτε να αποσβέσετε το πρόβλημα των χαμένων θέσεων στάθμευσης. Αυτό το λογικό χάσμα στην απάντησή σας, δείχνει ότι προσπαθείτε να βρείτε δαίμονες. Μα δεν θα γίνει πράσινο. Δεν υπάρχει πρόταση για πράσινο, σας λέμε ότι θα γίνει ιδιωτικό πάρκινγκ σε οικόπεδα που έχουν παραχωρηθεί για κτήρια πολιτιστικών χρήσεων. Η απάντησή σας είναι προσβλητική προς τους κατοίκους
Τον λόγο ζήτησε και πήρε και ο κ. Καλογριδάκης, ο οποίος, επίσης χωρίς καμία αναφορά στο περιεχόμενο της ερώτησης, είπε στον κ. Λουτσέτη: «Η ανακολουθία σας όσον αφορά το κυκλοφοριακό είναι κραυγαλέα όλα αυτά τα χρόνια. Εμείς επιλέξαμε μετά την ανάπλαση είναι όχι να διευκολύνουμε τους τουρίστες αλλά να δώσουμε όλες τις θέσεις στους μόνιμους κατοίκους. Ούτε να εισπράττουμε ούτε να εκμεταλλευτούμε. Αυτό ήταν το περισσότερο που κάναμε και αυτό κάναμε. Κάναμε μια πολιτική επιλογή και το αποτέλεσμα θα είναι καλύτερο για τον μόνιμο κάτοικο.»

Ενώ κλείνοντας ο κ. Λουτσέτης παρατήρησε ότι «γιατί είναι ισχυρότερο το συμφέρον του ιδιώτη που λέγεται ΚΤΕΛ ΑΕ και το κέρδος του, από το συμφέρον των μόνιμων κατοίκων από τη στιγμή που γνωρίζουμε ότι υπάρχει πρόβλημα; Αυτό σας ρωτάω. Τόσο καιρό λέμε πού θα βρούμε τις εκτάσεις; Τώρα ερχόμαστε και σας κάνουμε μία πρόταση που αν το προσπαθήσετε, θα βρεθεί και η χρηματοδότηση.
Γιατί να επιτρέψουμε να υπάρχει ιδιωτική εκμετάλλευση μιας γης που είναι δημόσια; Γιατί να μην επιλέξεις να συγκρουστείς με αυτό;»
Η πρόταση
Ξεκινώντας την ερώτηση ο κ. Λουτσέτης τόνισε ότι «δεν φέρει πολιτική ευθύνη η δημοτική αρχή για την εφαρμογή των νέων τεχνικών προδιαγραφών για την ανακατασκευή των πεζοδρομίων, όπου λόγω της αύξησης του πλάτους αυτών χάνονται θέσεις στάθμευσης στην πόλη.
Η δημοτική αρχή φέρει πολιτική ευθύνη όμως για το κατά πόσο λαμβάνει αντισταθμιστικά μέτρα για να μπορούν οι μόνιμοι κάτοικοι να συνεχίσουν την καθημερινότητά τους έχοντας την ικανότητα να καλύψουν τις ανάγκες μετακίνησης, στάσης και στάθμευσης στις περιοχές ανάπλασης» και συνέχισε λέγοντας ότι «για το θέμα αυτό, έχουμε κατά καιρούς θέσει ερωτήματα αλλά δεν έχουμε λάβει ούτε συγκεκριμένες απαντήσεις, ούτε έχουμε λάβει κάποια δέσμευση ότι η δημοτική αρχή θα ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα.
Αντί αυτού, πολλές φορές αντιμετωπιζόμαστε σαν αρνητές της εξέλιξης, γιατί για εμάς μια πόλη δεν μπορεί να είναι φιλόξενη μόνο προς τους επισκέπτες της αλλά πρωτίστως για τους μόνιμους κατοίκους αυτής. επαναφέρουμε το θέμα ως προς τα ερωτήματα που θέτουν οι κάτοικοι, και ταυτόχρονα καταθέτουμε συγκεκριμένη πρόταση για την οποία επιθυμούμε δημόσια και σοβαρή απάντηση από την Δημοτική Αρχή:
Στο οικοδομικό τετράγωνο που βρίσκονται τα ΚΤΕΛ , υπάρχουν στο νότιο τμήμα αυτού (από την αρχή της Σμύρνης μέχρι και το οικόπεδο που βρίσκεται σήμερα η αποθήκη του ΚΤΕΛ) 6 οικόπεδα, και συγκεκριμένα τα οικόπεδα με ΚΑΕΚ: 5015001805003 , 5015001805007, 5015001805008 , 5015001805009 , 5015001805012 , 5015001805013, με συνολικό εμβαδόν των οικοπέδων αυτών να είναι 1290,64 τ.μ.

Τα εν λόγω οικόπεδα ήταν ιδιοκτησία της Νομαρχίας Χανίων, αποτελούσαν ανταλλάξιμες εκτάσεις, τις οποίες η Νομαρχία Χανίων τον Ιούλιο του 1985 τα παραχώρησε στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων όπως αναφέρει το παραχωρητήριο «υπο την προϋπόθεση ότι το Πνευματικό Κέντρο θα χρησιμοποιήσει τούτα για την ανέγερση κτιρίων που θα εκπληρώνουν πολιτιστικούς, μορφωτικούς και κοινωνικούς σκοπούς».
Το πνευματικό κέντρο Χανίων για πολλά χρόνια, αντί να εκπληρώσει το ίδιο τους σκοπούς παραχώρησης των εν λόγω οικοπέδων, τα μισθώνει στα ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνης Α.Ε.
Πρόσφατα σε δημοτικό συμβούλιο ενημερωθήκαμε για την πρόθεση των ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνης Α.Ε. να λειτουργήσει σε αυτά τα οικόπεδα υπαίθριο σταθμό στάθμευσης αυτοκινήτων (πάρκινγκ), ιδιωτικής εκμετάλλευσης αφού αυτά φέρονται ότι θα λειτουργούν από την ιδιοκτησία της ανώνυμης εταιρίας ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνης Α.Ε.
Υπενθυμίζεται ότι το Πνευματικό Κέντρο Χανίων είναι ΝΠΔΔ, διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο, Πρόεδρος του οποίου είναι ο Περιφερειάρχης Κρήτης και αντιπρόεδρος ο εκάστοτε Δήμαρχος Χανίων. Εποπτεύεται από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης και λειτουργεί σήμερα με την αρωγή της Περιφέρειας Κρήτης.
Με βάση τα ανωτέρω, ερωτάται η δημοτική αρχή:
- Τι απαντάει στα ερωτήματα των κατοίκων σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τις ανάγκες στάθμευσης στην περιοχή κατοικίας τους;
- Γιατί ποιους λόγους δεν προτείνει και δεν πιέζει την υπόλοιπη διοίκηση του Πνευματικού Κέντρου να λύσει το μισθωτήριο των εν λόγω οικοπέδων προς τα ΚΤΕΛ Α.Ε., αφού αυτά ούτε το Πνευματικό κέντρο τόσα χρόνια, ούτε τα ΚΤΕΛ δεν τα χρησιμοποιούν για «κοινωνικούς σκοπούς» όπως ανέφερε το παραχωρητήριο, ώστε αυτά αντί να λειτουργήσουν ως ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης επί πληρωμής για τους επισκέπτες της πόλης, αυτά να λειτουργήσουν ως δωρεάν χώροι στάθμευσης με ευθύνη του Δήμου για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής του κέντρου;
zarpanews.gr