Χανιά: «Ασφυξία» στην καρδιά των Χανίων: Κυκλοφοριακό αδιέξοδο καταγγέλλουν οδηγοί ταξί και λεωφορείων

Τραγική η κατάσταση στο κέντρο της πόλης
Χανιά: «Ασφυξία» στην καρδιά των Χανίων: Κυκλοφοριακό αδιέξοδο καταγγέλλουν οδηγοί ταξί και λεωφορείων

Ένα απίστευτο κυκλοφοριακό χάος έχουν να αντιμετωπίσουν καθημερινά οδηγοί ταξί και λεωφορείων, ντόπιοι και επισκέπτες, στην Πλατεία 1866 των Χανίων. Οι αλλαγές που έφερε η ανάπλαση, σε συνδυασμό με το γεγονός πως τα Χανιά βουλιάζουν από τουρίστες, έχουν σαν αποτέλεσμα οι δρόμοι πέριξ της πλατείας να μπλοκάρουν προκαλώντας εκνευρισμό και στους πιο ψύχραιμους οδηγούς. Λύση για ανακούφιση του κυκλοφοριακού και αποκατάσταση της ομαλότητας με τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, ζητούν από τη δημοτική αρχή οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές.

Το σκηνικό που καταγράφεται τον τελευταίο καιρό έχει φέρει τους επαγγελματίες στα όρια τους. Σε κάθε στάση του υπεραστικού λεωφορείου για αποβίβαση και επιβίβαση του κόσμου, οι συνθήκες χάους επαναλαμβάνονται. Ταξί και ΙΧ ακινητοποιούνται, είτε κινούνται σημειωτόν. Περιθώριο για διέλευση οχημάτων δίπλα από το σημείο στο οποίο σταματά προσωρινά το λεωφορείο δεν υπάρχει, με αποτέλεσμα να σχηματίζεται ουρά αυτοκινήτων και την ίδια στιγμή στην πιάτσα των ταξί τουρίστες, οικογένειες με παιδιά και ηλικιωμένοι, περιμένουν για να εξυπηρετηθούν.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Χανίων κ. Ηλίας Καραπατάκης, «υπάρχει πρόβλημα τον τελευταίο καιρό. Το λεωφορείο για τη γραμμή του Καλαμακίου επανήλθε και καλώς, έκλεισαν οι κάθετοι οδοί Κριάρη και Κόρακα άρα έχουμε πρόσβαση μόνο από την οδό Κυδωνίας και έτσι η ζωή μας γίνεται λίγο δύσκολη. Η πλατεία αναπλάστηκε και το αποτέλεσμα είναι καλαίσθητο, όμως θα πρέπει η δημοτική αρχή να κοιτάξει κι αυτούς που εργάζονται στην Πλατεία, τους αυτοκινητιστές και τους καταστηματάρχες για τη λειτουργικότητα μας».

Οι αλλαγές που επέφερε στην Πλατεία 1866 η ανάπλαση ναι μεν αναμόρφωσαν πλήρως την περιοχή, στο πλαίσιο και της δημιουργίας του ανοικτού κέντρου εμπορίου στο μέλλον, πλην όμως έφεραν τα πάνω κάτω στην καθημερινότητα των αυτοκινητιστών ταξί. Οι θέσεις περιορίστηκαν στο ελάχιστο και τα αποτελέσματα έγιναν εμφανή με την κορύφωση της τουριστικής κίνησης. Από τριάντα που ήταν πριν, οι θέσεις μειώθηκαν σε οκτώ. «Προφανώς δεν υπήρχε δυνατότητα για παραπάνω θέσεις. Ευελπιστούμε να επικρατήσει η λογική και να βρεθεί μια λύση. Έχουμε τη δέσμευση ότι θα δοθεί χώρος στην οδό Σφακιανάκη όταν ολοκληρωθούν τα έργα, θα το δούμε όμως στην πορεία», τόνισε ο κ. Ηλίας Καραπατάκης.

Αρχικά ο σχεδιασμός προέβλεπε απομάκρυνση της στάσης του αστικού ΚΤΕΛ από την Πλατεία 1866, γεγονός που είχε σαν συνέπεια η κίνηση στους γύρω δρόμους να μην επιβαρύνεται. Με την επαναφορά της στάσης και την ταυτόχρονη πεζοδρόμηση δύο κάθετων οδών, καταγράφονται σκηνές απόλυτης συμφόρησης ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής.

Ο αντιπρόεδρος του Σωματείου κ. Μανούσος Ψαρουδάκης, σημειώνει ότι η ανάπλαση έχει αλλάξει σημαντικά κι έχει αναβαθμίσει την Πλατεία 1866, ταυτόχρονα όμως οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που τη συνόδευσαν, δεν διευκολύνουν τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Περιγράφοντας την κατάσταση επεσήμανε πως όταν το αστικό λεωφορείο χρειάζεται από επτά έως δέκα λεπτά για να κατεβάσει τον κόσμο και να επιβιβάσει τους επόμενους επιβάτες, τη στιγμή που διακόπτεται η κυκλοφορία, είναι επόμενο πως τα πάντα μπλοκάρουν.

Το σωματείο αυτοκινητιστών ταξί έχει ήδη έρθει σε επαφή με την δημοτική αρχή η οποία εξετάζει λύσεις που να ικανοποιούν όλες τις πλευρές και ταυτόχρονα να διευκολύνουν την κινητικότητα στην πόλη.

neakriti.gr

Chania Must See – What to See & Do in Chania, Crete

Explore Chania through local eyes. Chania Must See offers real experiences, not just a list of sights, for travellers who want more.

Δημοφιλή