Ειδήσεις Κρήτη - Χανιά νέα

Διαβάσετε τις τελευταίες ειδήσεις και νέα για Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Λασίθι και όλη την Κρήτη.

Παρουσιάσθηκε η «Συλλογή» του Χαρ. Σκριβιλιωτάκη

«Συλλογή - Κοινωνική και πολιτική χρονογραφία"  τιτλοφορείται το νέο βιβλίο του Χανιώτη  ποιητή - συγγραφέα Χαράλαμπου Σκριβιλιωτάκη που  παρουσιάσθηκε χθες το απόγευμα στο Πολιτιστικό Κέντρο της Μητρόπολης Κυδωνίας και Αποκορώνου.
Το βιβλίο αναβιώνει ήθη και  έθιμα άλλων εποχών προωθώντας την ιδέα του  συγκρητισμού αλλά και την παγκόσμια συναδέλφωση των λαών μέσα από μια συλλογή χρονογραφημάτων του συγγραφέα που δημοσιεύτηκαν στον τοπικό και παγκρήτιο τύπο πριν από σαράντα χρόνια.
 Όπως τόνισε η γιατρός και Νομαρχιακή Σύμβουλος κ. Πηνελόπη Ντουντουλάκη παρουσιάζοντας το βιβλίο «είναι ένα απόσταγμα της σαραντάχρονης ενασχόλησης του συγγραφέα με το γραπτό λόγο. Περιλαμβάνει κείμενα  πολιτικής και κοινωνικής χρονογραφίας από το 1970 μέχρι σήμερα, τα οποία έχουν το χαρακτηριστικό της  εύστοχης θεματολογίας  και διαχρονικότητας καθώς αναφέρονται σε προβλήματα τα οποία απασχολούν μέχρι σήμερα τον άνθρωπο και την ανθρωπότητα.
Τα θέματα στα οποία αναφέρεται ο Χαράλαμπος  Σκριβιλιωτάκης είναι τοπικής εμβέλειας όπως η αλλοίωση της φυσιογνωμίας του τόπου μας, η καταστροφή του περιβάλλοντος, η απολησμόνηση ηθών και εθίμων, ακόμη θέματα οικονομίας όπως η ανεργία των νέων αλλά και παγκόσμιας εμβέλειας όπως οι πολεμικές συρράξεις, οι οικονομικές  κρίσεις, η πολιτική των μεγάλων συμφερόντων, γενικότερα θέματα σημαντικά και διαχρονικά που αποτελούν αφορμή για προβληματισμό για κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο».

Από την πλευρά του  ο συγγραφέας κ. Χαράλαμπος  Σκριβιλιωτάκης του βιβλίου επεσήμανε ότι «η Συλλογή - Κοινωνική πολιτική χρονογραφία" αποτελεί μια συλλογή από χρονογραφήματα που δημοσιεύτηκαν στον τοπικό και παγκρήτιο τύπο πριν από σαράντα χρόνια.
Μέσα από αυτό προωθούνται τα χαρακτηριστικά του συγκρητισμού, της παγκόσμιας συναδέλφωσης των λαών. Είναι ένα φως για τους νέους οι οποίοι δεν ξέρουν τα έθιμα και τις συνήθειες των ανθρώπων που σήμερα τείνουν να χαθούν. Παράλληλα καταπιάνεται με παγκόσμια θέματα, οικονομικά ζητήματα κ.α.».
Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης κείμενα από την ανθολογία απέδωσαν η δημοσιογράφος, κ. Καίτη Αλέξη, η παραγωγός της ΕΡΑ κ. Άννα Μακράκη – Καρέλλα και ο διευθυντής Αγρονομικού Τμήματος Χανίων. κ. Γιάννης Ροζάκης. Επίσης αναφορά στο πρόσωπο και το έργο του Χαρ. Σκριβιλιωτάκη έγινε από την πρόεδρο του Συλλόγου Αποφοίτων Ελληνογαλλικής Σχολής κ. Καίτη Γωνιωτάκη - Κουτρουμπά και τον καθηγητή και τέως πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Γιάννη Φίλη.
Ε.Φ.

 

Σύντομα η αναβάθμιση του συγκροτήματος του Γενικού Λυκείου Ακρωτηρίου

Στις 25 Νοεμβρίου θα γίνει ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση των κτιρίων του σχολικού συγκροτήματος του πρώην Πολυκλαδικού και νυν Γενικού Λυκείου Ακρωτηρίου, που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει έντονα προβλήματα φθοράς και κακοτεχνιών.
Το σχετικό αίτημα του δήμου Ακρωτηρίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Οργανισμό Σχολικών κτιρίων και το έργο θα παραδοθεί σε διάρκεια 150 ημερών, μετά την υπογραφή της σύμβασης. Η μελέτη για το έργο έχει συνταχθεί από την ΤΥΔΚ Ν. Χανίων και ο προϋπολογισμός του φθάνει τα 600.000 ευρώ. Στο συγκρότημα που στεγάζονται σήμερα το Λύκειο Ακρωτηρίου, το ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου, το Δημόσιο ΙΕΚ Χανίων και το Ειδικό Εργαστηριακό Κέντρο, λόγω της παλαιότητας και του τρόπου κατασκευής του, εμφανίσθηκαν βλάβες στο φέροντα οργανισμό, που προκάλεσαν σοβαρότατα προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας. Επίσης έχουν παρουσιασθεί πολλά προβλήματα στα δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης και κεντρικής θέρμανσης.
Ο δήμαρχος Ακρωτηρίου Μιχάλης Κυνηγός επεσήμανε στο «ν.Κ.» ότι «το κτιριακό αυτό συγκρότημα έχει πάρα πολύ καλούς χώρους, από άποψη λειτουργικότητας, όμως έχει να συντηρηθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια και επείγει η συντήρηση και αναβάθμισή του.
Στο συγκρότημα που καταλαμβάνει έκταση 10 στρεμμάτων, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τη θέρμανση και σε σχέση με τις μονώσεις, ενώ σε κάποια σημεία υπάρχουν διαβρώσεις στα μπετόν και ακόμα και στο φέροντα οργανισμό του κτιρίου.

Η μελέτη λοιπόν προβλέπει μια σειρά από παρεμβάσεις, προκειμένου ν’ αποκατασταθεί το κτίριο και να μπορέσει να λειτουργήσει τα επόμενα χρόνια, χωρίς προβλήματα.
Τα κτίρια κατασκευάσθηκαν πριν από 25 περίπου χρόνια, αλλά σίγουρα η ποιότητα της κατασκευής τους δεν είναι η καλύτερη δυνατή».
Σημειώνεται πως με τη μελέτη προβλέπονται οι ακόλουθες εργασίες στα έξι ανεξάρτητα κτίρια:

  1. Αντικατάσταση και ολοκλήρωση των μονώσεων στα δώματα των κτιρίων και στους εξωτερικούς διαδρόμους.
  2. Αποκατάσταση των οξειδωμένων οπλισμών με καθαρισμό.
  3. Πλήρωση αρμών διαστολή και επικάλυψη με λαμαρίνα.
  4. Επισκευή ρηγματώσεων σκυροδέματος.
  5. Αντικατάσταση κατεστραμμένων υαλότουβλων.
  6. Αντικατάσταση ειδών υγιεινής και πλακιδίων στις τουαλέτες (δάπεδα και τοίχους).
  7. Συντήρηση και αντικατάσταση υδραυλικών εγκαταστάσεων.
  8. Συντήρηση και αντικατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
  9. Χρωματισμοί σ’ εσωτερικούς και εξωτερικούς τοίχους.

Μ.Π.

 

Ακοίμητος φρουρός των αιθέρων της Κρήτης η 115 Πτέρυγα Μάχης

Πενήντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τις πρώτες πτήσεις που επιχείρησαν τ’ αεροσκάφη της 115 Πτέρυγας Μάχης στον ουρανό των Χανίων και της Κρήτης από τότε μέχρι σήμερα η σύνδεση της Μονάδας με την Τοπική Κοινωνία είναι πάντοτε εξαιρετική. Ακοίμητος φρουρός η 115 Πτέρυγα Μάχης έχει προσφέρει τα μέγιστα στην Τοπική Κοινωνία και Οικονομία και έχει Τοπική Κοινωνία και Οικονομία και έχει δώσει το παρόν επανειλημμένα, τόσο στις καλές, όσο και στις δύσκολες στιγμές.
Σήμερα το στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό της Μονάδας ανέρχεται σε 1.200 άτομα περίπου, ενώ ο αριθμός των στρατεύσιμων φθάνει τους 150.
Η πλειοψηφία δε απ’ αυτούς κατοικεί μόνιμα στην ευρύτερη περιοχή των Χανίων μαζί με τις οικογένειές τους, αποτελώντας έτσι σημαντικό παράγοντα της οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης Αποστολή της Μονάδας είναι η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση και εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται ή μετασταθμεύουν σ’ αυτή, για ανάληψη και διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων, οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια της Πολεμικής Αεροπορίας.
Εν’ όψει του εορτασμού του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας Αρχάγγελου Μιχαήλ, που θα πραγματοποιηθεί στο Αεροδρόμιο της 115 Π.Μ. το Σάββατο 8 Νοεμβρίου ο «ν.Κ.» κάνει σήμερα ένα αφιέρωμα στην 115 Πτέρυγα Μάχης.
Όπως επισημαίνει ο διοικητής της 115 Πτέρυγας Μάχης, σμήναρχος Βασίλειος Τσακούμης, «η 115 Π.Μ. άρχισε ουσιαστικά τη λειτουργία της το Μάιο του 1958, όταν προσγειώθηκαν και άρχισαν να επιχειρούν τα πρώτα μαχητικά αεροσκάφη από την Πτέρυγα. Η κατασκευή του αεροδρομίου ξεκίνησε το 1956 και οι δυνατότητες της Μονάδας είναι να εξυπηρετεί τρεις Πολεμικές Μοίρες Αεροσκαφών.
Στο διάβα του χρόνου δημιουργήθηκε ο Αερολιμένας Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης», όπως ονομάζεται σήμερα, και η Αμερικάνικη Ευκολία, που ανήκει στο Πολεμικό Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και εδρεύει και αυτή στη Μονάδα.
Αποστολή της 115 Πτέρυγας Μάχης είναι η διατήρηση υψηλού βαθμού ετοιμότητας και μαχητικής ικανότητας για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή πολεμικών επιχειρήσεων. Την περίοδο αυτή στην Πτέρυγα εδρεύουν δυο Πολεμικές Μοίρες αεροσκαφών, η 340 και η 343, με 20 αεροσκάφη η καθεμία, δηλαδή έχουμε σύνολο 40 αεροσκαφών F16 Block 52t».
Σύμφωνα με τον κ. Τσακούμη «το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι το τελειότερο οπλικό σύστημα της σύγχρονης αεροπορικής τεχνολογίας και χρησιμοποιείται από λίγα Κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ αυτός ο τύπος των αεροσκαφών. Παράλληλα στην Πτέρυγα εδρεύει το Σμήνος Μετεκπαίδευσης, δηλαδή έρχονται Ιπτάμενοι από άλλους τύπους μαχητικών αεροσκαφών, παλαιοτέρων γενεών και εκπαιδεύονται στ’ αεροσκάφη F16 και στη συνέχεια προωθούνται όχι μόνο στις πολεμικές υπηρεσίες της Πτέρυγας, αλλά και σε άλλες μονάδες, που διαθέτουν παρόμοιο τύπο αεροσκάφους.
Ερωτώμενος για την καθημερινή λειτουργία της Μονάδας ο διοικητής της 115 Π.Μ. επεσήμανε ότι «σε καθημερινή βάση η πτέρυγα εκπαιδεύει τους Ιπτάμενους της, όπως θα πολεμήσουν.
Συγκεκριμένα ο ρόλος της 340 Μοίρας είναι αυτός της δίωξης και του βομβαρδισμού, με δευτερεύοντα ρόλο αυτό της αναχαίτισης, ενώ της 343 Μοίρας είναι η αναχαίτιση και παράλληλα η καταστολή εχθρικής αεράμυνας με ειδικά προς τούτο όπλα. Λόγω της απειλής που έχει η χώρα μας καθημερινά έχουμε ετοιμότητες, όχι μόνο απ’ το αεροδρόμιο της Σούδας, αλλά και από άλλα προωθημένα αεροδρόμια για την αντιμετώπιση των τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο.
Οι ετοιμότητες αυτές είναι ζεύγη αεροσκαφών και ετοιμότητα των 5, των 15, των 30 ή των 60 λεπτών».
Ο ίδιος τόνισε, αναφερόμενος στις σχέσεις της Τοπικής Κοινωνίας με την 115 πτέρυγας Μάχης, ότι «από την έναρξη της λειτουργίας της πτέρυγας τα στελέχη αυτής συνδέθηκαν άρρηκτα με την φιλόξενη Κοινωνία τω Χανίων, απολαμβάνοντας εκτίμηση, αγάπη και σεβασμό από το σύνολο του τοπικού πληθυσμού.
Οι σχέσεις, όχι μόνο με τη Χανιώτικη Κοινωνία αλλά και με όλη την Κοινωνία της Κρήτης, είναι πάρα πολύ καλές. Δεν είχαμε προβλήματα επικοινωνίας ή συνεννόησης με τους τοπικούς φορείς, αλλά αντίθετα μας βοηθούν, όποτε ζητήσουμε τη βοήθειά τους και απ’ την άλλη πλευρά συνδράμουμε με όλες μας τις δυνάμεις, οποτεδήποτε απαιτηθεί, είτε αυτό είναι η αντιμετώπιση φυσικών ή άλλου είδους καταστροφών ή ο,τιδήποτε άλλο».
Τέλος ο κ. Τσακούμης σημείωσε ότι «φέτος, όπως κάθε χρόνο, η Πολεμική Αεροπορία γιορτάζει τον Προστάτη της Αρχάγγελο Μιχαήλ.
Φέτος οι εκδηλώσεις θα διαρκέσουν τέσσερις ημέρες, από το Σάββατο 8 Νοεμβρίου έως και την Τρίτη 11 Νοεμβρίου. Όλα τα αεροδρόμια, όπως και αυτό της 115 Π.Μ., θα είναι ανοιχτά, για να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες, που θα έρθουν να δουν από κοντά τη δραστηριότητα, τα μέσα και το προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας. Παράλληλα, σε συνεργασία με το δήμο Χανίων και αυτόν της Καρπάθου, θα γίνει το δεύτερο μέρος της συναδέλφωσης των δυο δήμων, με την ευκαιρία της εορτής της Πολεμικής Αεροπορίας. Προς τούτο θα λάβουν χώρα εκδηλώσεις και γι’ αυτό το αντικείμενο, με τη συμμετοχή και στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου θα μεταφερθούν με αεροσκάφος C130 από τη νήσο Κάρπαθο οι τοπικοί φορείς του νησιού, οι οποίοι θα συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του Σαββάτου της 115 Π.Μ. Στη συνέχεια το απόγευμα  της ίδιας ημέρας θα γίνει στο Δημαρχείο Χανίων το δεύτερο μέρος της αδελφοποίησης των δήμων Χανίων και Καρπάθου, καθώς είχε προηγηθεί στις 23 Ιουνίου του 2008 το πρώτο μέρος της συναδέλφωσης στην Κάρπαθο, ημέρα κατά την οποία πριν από δυο χρόνια ο Σμηναγός Ηλιάκης, σε αναχαίτιση τούρκικου αεροσκάφους, είχε εναέρια σύγκρουση μ’ αυτό και βρήκε τραγικό θάνατο.
Μετά το πέρας των εκδηλώσεων συναδέλφωσης στο δημαρχείο Χανίων θα κλείσει η τελετή με δεξίωση που θα δοθεί στη Λέσχη Αξιωματικών της Μονάδας. Παράλληλα, σε συνεργασία με τις τοπικές αερολέσχες Χανίων και Σούδας, έχει προσκληθεί από κάθε Λύκειο του νομού ένας μαθητής, που θα εκτελέσει πτήση με τ’ αεροσκάφη της αερολέσχης.

 Αυτό είναι μια συνεργασία της Μονάδας και της Πολεμικής Αεροπορίας γενικότερα με τις Αερολέσχες προκειμένου να μεταδίδουμε στους νέους την αεροπορική ιδέα και εάν θελήσουν να επιλέξουν το επάγγελμα του Ιπταμένου της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι πτήσεις θα λάβουν χώρα από τις 10 το πρωί του Σαββάτου έως το μεσημέρι της ίδιας ημέρας και πιστεύουμε ότι είναι ένα σημαντικό γεγονός προσφοράς της Πολεμικής Αεροπορίας και των Αερολεσχών της Κρήτης στον τόπο μας».
Αποστολή 340 και 343 Μοίρας
Η 340 Μοίρα Δίωξης και Βομβαρδισμού συγκροτήθηκε την 18η Απριλίου 1953 στην 112 Π.Μ. (Αεροπορική Βάση Ελευσίνας) με αεροσκάφη F-84G. Την 1η Ιουνίου 1964 σταματάει η λειτουργία της, ενώ τον Ιούλιο του 1964 μετονομάζεται σε 338 ΜΔΒ. Η 335 ΜΚ η οποία κατά την ίδια περίοδο μετακινήθηκε στην 115 ΣΜ από την 114 ΠΜ (Τανάγρα), μετονομάζεται σε 340 ΜΚ, ενώ τον Οκτώβριο του 1966 γίνεται Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού με έδρα την 115 ΠΜ. Στις 30 Ιανουαρίου 2001 ανεστάλη η λειτουργία της, ενώ στις 3 Μαρτίου 2003 η 340 Μοίρα επανασυγκροτείται στην 115 Π.Μ. με τα υπερσύγχρονα αεροσκάφη F-16  Block 52t.
 Τα αεροσκάφη αυτά είναι εξοπλισμένα με υψηλής τεχνολογίας όπλα και οπλικά συστήματα, τα οποία τα καθιστούν ικανά να εκτελέσουν οποιαδήποτε αποστολή ημέρα και νύχτα με μεγάλη ακρίβεια και επιτυχία.
Αποστολή της 340 Μοίρας είναι να διεξάγει επιθετικές αεροπορικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τα ειδικά και γενικά σχέδια.
Για το σκοπό αυτό, από τον καιρό της ειρήνης οργανώνει, εκπαιδεύει, εξοπλίζει και εν γένει συντηρεί και υποστηρίζει το προσωπικό και τα μέσα, έτσι ώστε, ανά πάσα στιγμή, να είναι ικανή να φέρει σε πέρας το έργο της σε περίοδο πολέμου. Επίσης συμβάλλει σημαντικά στην αμυντική θωράκιση της Χώρας σε καιρό ειρήνης με ετοιμότητες αναχαίτισης.
 Η 340 Μοίρα στη διαδρομή της ιστορίας της, απέσπασε επαίνους και κατέκτησε διάφορα έπαθλα, τόσο μεταξύ των Ελληνικών πολεμικών Μοιρών, όσο και των Κρατών-μελών του ΝΑΤΟ, με τελευταία την εξαίρετη απόδοσή της στη Νατοϊκή αξιολόγηση της 115 Π.Μ. το Δεκέμβριο του 2006.
Έμβλημα της 340 Μοίρας είναι η αλεπού και ως χαρακτηριστικό κλίσεως η Μοίρα χρησιμοποιεί απ’ το 1960 μέχρι σήμερα τη λέξη «Αλεπού» (FOX).
Η 343 Μοίρα ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 1955 στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας με αεροσκάφη F-86 E Sabre σε ρόλο Αναχαίτισης Ημέρας.
Το 1956 μεταστάθμευσε στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας και το 1958 στην Αεροπορική Βάση της Ν. Αγχιάλου. Το Μάρτιο του 2001 ανεστάλη η λειτουργία της.
Εξάλλου, από την 21 Ιουλίου του 2003 η μοίρα επαναλειτουργεί στην 115 Π.Μ., στη Σούδα, με αεροσκάφη F-16 Block 52t.
 Έχοντας ως κύριο ρόλο την Αναχαίτιση και την Καταστολή εχθρικής Αεράμυνας αναλαμβάνει με την πτητική της δραστηριότητα το βάρος της προστασίας του Νότιου Τομέα της Ελληνικής Επικράτειας και της συνεχούς παρουσίας στο ευρύτερο γεωστρατηγικό χώρο της Ανατολικής Μεσογείου.
Το F-16 Block 52+ είναι ένα σχετικά μικρού μεγέθους, πολλαπλού ρόλου μαχητικό αεροσκάφος, Αμερικάνικης κατασκευής. Έχει μεγάλη ικανότητα ελιγμών και έχει αποδείξει τις ικανότητές του, τόσο σε μάχες αέρος-αέρος, όσο και σε επιθέσεις αέρος-εδάφους.
Γενικά είναι ένα σχετικά χαμηλού κόστους, αλλά υψηλής απόδοσης οπλικό σύστημα.
Μ.Π.

 

 

Διακρίσεις και αγωνία για την επόμενη τουριστική περίοδο

Αυξημένες κατά 7% θα είναι οι δαπάνες για την τουριστική προβολή της χώρας μας το 2009, όπως ανακοίνωσε στην 24η Διεθνή έκθεση τουρισμού Philoxenia ο Υπουργός Πολιτισμού Άρης Σπηλιωτόπουλος.
Στο μεταξύ αμφιλεγόμενα είναι τα μηνύματα για την επόμενη τουριστική περίοδο με κάποιους να μιλούν για μεγάλη πτώση του τουριστικού προϊόντος και άλλους να εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία πως η οικονομική κρίση δεν θα επηρεάσει ιδιαίτερα τον τουρισμό στην Ελλάδα. 
Πάντως ιδιαίτερα σημαντικές ήταν οι διακρίσεις των Χανίων στο πλαίσιο της 24ης Philoxenia με την πόλη των Χανίων να ψηφίζεται ως ένας από τους πέντε πιο αγαπημένους αστικούς προορισμούς στην Ελλάδα και το ξενοδοχείο της Γεωργιούπολης Pilot Beach Resort να κερδίζει δύο βραβεία στις κατηγορίες «καλύτερο παραθεριστικό ξενοδοχείο» και «φιλικότερο ξενοδοχείο για παιδιά».
Αναλυτικότερα, την στιγμή που χθες αναχώρησαν από το Νομό Χανίων και τα τελευταία οργανωμένα γκρουπ τουριστών ρίχνοντας την αυλαία στην φετινή τουριστική περίοδο, τα μαύρα σύννεφα στην παγκόσμια οικονομία προκαλούν έντονες ανησυχίες για την επόμενη περίοδο ειδικά όταν πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη οι μεγάλοι tour operators έχουν μειώσει κατά 50% τις κρατήσεις πτήσεων τσάρτερ με τις οποίες έρχεται το 90% των επισκεπτών στην Κρήτη.
«Υπάρχει αυτή η πληροφόρηση που μας ανησυχεί σε συνδυασμό του ότι υπάρχει μείωση των προκρατήσεων για την επόμενη περίοδο κατά 50%. Εκείνο που είναι βέβαιο είναι ότι όλα τα πακέτα συνεργασίας των ξενοδόχων με τους tour operators που έχουν υπογραφεί, θα αναθεωρηθούν στην πορεία» δήλωσε στον “ν.Κ.” ό πρόεδρος του Συλλόγου ξενοδόχων Ν.Χανίων Νίκος Κόρακας.
Σε ότι αφορά στο ενδεχόμενο, λόγω της κρίσης, να κερδίσουν πόντους στην τουριστική αγορά ανταγωνιστικοί προορισμοί, όπως Τουρκία, Αίγυπτος, Μαρόκο και Τυνησία, ο κ.Κόρακας επισημαίνει πως « αυτό γίνεται ούτως ή άλλως και σχετίζεται με την ανταγωνιστικότητα του κάθε προορισμού». Όπως διευκρινίζει ο πρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων ένας από τους λόγους για τους οποίους το 2008 ήταν μια χρονιά όχι ιδιαίτερα θετική για την Ελλάδα ήταν « το ότι είναι προορισμός του ευρώ και η πολύ δυσχερής ισοτιμία που υπήρχε όλη την διάρκεια της σαιζόν εμπόδιζε πολλούς να αποφασίσουν να πάρουν ταξίδι για τον προορισμό μας. Την στιγμή που άλλοι δολαριακοί προορισμοί είχαν ανταγωνιστικό πακέτο διακοπών και πήγαν καλύτερα».
Πάντως ο κ.Κόρακας δεν είναι και τόσο απαισιόδοξος για την τουριστική περίοδο  του 2009 στο Νομό Χανίων λόγω των Σκανδιναβών. « Τα Χανιά είναι ο πρώτος προορισμός των Σκανδιναβών στην Νότια Ευρώπη και με δυνατότητες περισσότερης αντίστασης στην δύσκολη κατάσταση που παρουσιάζεται στην οικονομία και στον τουρισμό γενικότερα» επισημαίνει και τονίζει πως απαραίτητη προϋπόθεση είναι : «Το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής να υλοποιηθεί χωρίς περικοπές και επιπλέον να ενισχυθεί στις νέες αγορές των χωρών της Βαλτικής και στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Επειδή η πτώση στην επισκεψιμότητα Άγγλων και Γερμανών ήταν πολύ μεγάλη το 2008 στα Χανιά, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον…»
Στο μεταξύ χθες στα εγκαίνια της τουριστικής έκθεσης Philoxenia στην Θεσσαλονίκη η πόλη των Χανίων βραβεύτηκε ως ένας από τους πέντε πλέον αγαπημένους αστικούς προορισμούς της χώρας, γεγονός που όπως τονίζει και ο κ.Κόρακας είναι ιδιαίτερα θετικό για την προβολή ολόκληρου του Νομού Χανίων καθώς όπως είπε «αυτές οι βραβεύσεις έχουν πολύ μεγάλο αντίκτυπο στις διεθνείς αγορές».

Βραβεία “Μορφέας”

Επιπλέον χθες στην 24η Philoxenia ανακοινώθηκαν και τα βραβεία «Μορφέας» οι νικητές των οποίων αναδεικνύονται κατόπιν αξιολόγησης από «μυστικούς επιθεωρητές» που επισκέπτονται ξενοδοχεία.
Έτσι στην κατηγορία «Καλύτερο παραθεριστικό ξενοδοχείο» μεταξύ των πέντε που βραβεύτηκαν συμπεριλαμβάνεται και το Pilot Beach Resort στην Γεωργιούπολη Χανίων. Επιπλέον το ίδιο ξενοδοχείο κέρδισε και το πρώτο βραβείο του «Χρυσού Μορφέα» στην κατηγορία «φιλικότερο ξενοδοχείο για παιδιά».
Φέτος, για πρώτη φορά και προκειμένου να εξασφαλιστεί η απόλυτη αξιοπιστία στις αξιολογήσεις των επιθεωρητών, η HELEXPO συνεργάστηκε με το διαπιστευμένο φορέα TUV Hellas χρησιμοποιώντας μόνον πιστοποιημένους επιθεωρητές. Οι αναλυτικές αναφορές των επιθεωρήσεων θα δοθούν σε κάθε ξενοδοχείο για να αξιοποιήσουν τα όποια ευρήματα και να βελτιώσουν περαιτέρω τη λειτουργία τους.


   

Καταφύγιο «Χρήστος Χουλιόπουλος» στην Σβουριχτή, υψ. 1.970 μέτρα

Την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου με την επιστροφή, από την Ανώπολη στα Χανιά, της εξαμελούς ομάδας ανθρώπων του Ορειβατικού, που έκαναν το τελευταίο συγύρισμα στο καταφύγιο, τελείωσε ένα σπουδαίο έργο στα Λευκά όρη:
   Η ανακατασκευή του καταφυγίου ‘Χρήστος Χουλιόπουλος’ στη Σβουριχτή Σφα-κίων, σε υψόμετρο περίπου 2.000 μέτρων, ήταν χωρίς υπερβολή ένας άθλος.
   Το καταφύγιο κτίστηκε τον Σεπτέμβριο του 1992 με τα καλύτερα υλικά, εσωτερικά είναι ντυμένο με ξύλο και εξωτερικά περιβάλλεται από ξερολιθιά. Δυστυχώς εξ αιτίας των σκληρών καιρικών συνθηκών  που επικρατούν στην περιοχή η ξερολιθιά δεν άντεξε και κατέρρευσε ο νοτιοδυτικός τοίχος. Η ζημιά διορθώθηκε προσωρινά αλλά το πρόβλημα ήθελε ριζική λύση, έπρεπε να πέσει όλη η λιθοδομή και να κτιστεί από την αρχή, χρησιμοποιώντας όμως τώρα συνδετική ύλη ανάμεσα στις πέτρες. Έργο πολύ δύσκολο, αν λάβει κανείς υπόψη τον όγκο των οικοδομικών υλικών, που έπρεπε να μεταφερθούν, αλλά και το δύσβατο της περιοχής. Από εκεί που σταματάει ο χωματόδρομος (22 km πάνω από την Ανώπολη) και μέχρι το καταφύγιο είναι 2 ½ ώρες με τα πόδια σε κακοτράχαλο μονοπάτι.
   Χρόνια ψάχναμε ελικόπτερο για την μεταφορά των υλικών, αλλά μάταια. Κανείς δεν αναλάμβανε αερομεταφορές σε αυτή την περιοχή, μέχρι που φέτος – τέλος Αυγούστου – φάνηκε φως στον ορίζοντα. Ο καλός φίλος του Ορειβατικού Χανίων Josef Schwemberger (ο δικός μας Σήφης), που πάνω από 30 χρόνια διαχειρίζεται το καταφύγιο Καλλέργη, άνοιξη και καλοκαίρι, μας έφερε σε επαφή με την Αυστριακή εταιρεία ‘HeliAlpha Helicopterservice’, η οποία δέχτηκε να κάνει την αερομεταφορά. Από τη στιγμή αυτή και μέχρι την υλοποίηση του εγχειρήματος πέρασε ένας μήνας.

   Υπολογισμός των απαιτούμενων οικοδομικών υλικών και των απαραίτητων εργα-λείων, τρόπος μεταφοράς τους μέχρι το σημείο που θα αναλάμβανε δράση το ελικό-πτερο, καύσιμα για το ελικόπτερο, ήταν μερικά από τα προβλήματα που έπρεπε να λυθούν.
   Άμμος, ασβέστης, τσιμέντο, βαρέλια νερό, σκαλωσιές, μπετονιέρα, γεννήτρια, εργαλεία και άλλα υλικά (συνολικά 45 τόνοι), μεταφέρθηκαν με 5 φορτηγά, 21 km πάνω από την Ανώπολη στην περιοχή ‘Της Λαγκωνιάς τον τάφκο’. Από εκεί το ελικόπτερο τα μετέφερε στο καταφύγιο της Σβουριχτής με 100 δρομολόγια.
   Παράλληλα ο Ορειβατικός εξυπηρέτησε με την καρδιά του και τέσσερις βοσκούς της περιοχής, μεταφέροντας με το ελικόπτερο στα μιτάτα τους υλικά και εφόδια, απαραίτητα για τις δραστηριότητες τους, που διαφορετικά θα ήταν αδύνατο να φτάσουν μέχρι εκεί.
   Και επειδή όλα τα παραπάνω δεν γίνονται αυτόματα, αλλά χρειάζονται άνθρωποι και θυσίες καλό είναι να αναφέρουμε ποιοι ενεπλάκησαν στην όλη επιχείρηση και να τους ευχαριστήσουμε θερμά:

  • Γενικός σχεδιασμός : Χρήστος Χουλιόπουλος
  • Υλοποίηση σχεδιασμού : Χρήστος Χουλιόπουλος και Μάρκος Μανταδάκης
  • Επαφή με την Αυστριακή εταιρεία ‘HeliAlpha Helicopterservice’, υπηρεσίες διερμηνέα και επί τόπου παρουσία σε όλη τη διάρκεια των πτήσεων : Josef Schwemberger
  • Εταιρεία ‘HeliAlpha Helicopterservice’ : Harald Riedlsperger (αρχηγός), Gerald Sattler (μηχανικός), Alexander Schiessl (πιλότος) και Ηλίας Δρακωνάκης (σύνδεσμος με Αεροδρόμιο Ηρακλείου)
  • Προμήθεια και μεταφορά (πραγματικά άθλος) οικοδομικών υλικών : Μανόλης, Στέλιος και Αντρέας Χιωτάκης (Βουβάς Σφακίων)
  • Βιομηχανία ηλεκτρολογικού υλικού KOUVIDIS Ηράκλειο : Εμμανουήλ και Κωνσταντίνος Κουβίδης, Μιχάλης Δαμανάκης και συνεργάτες
  • Προμήθεια πλαστικών και μεταλλικών βαρελιών : Σ.Ι. Δοξάκης Α.Ε.Β.Ε.
  • Προμήθεια σάκων για αερομεταφορά υλικών : Global Sand Products Ε.Π.Ε.
  • Σιδερόβεργες και επεξεργασία τους : ΣΙΔΑΛ και Σταφυλαράκης
  • Χώρος προσγείωσης και απογείωσης ελικοπτέρου για δοκιμαστικές πτήσεις και ανίχνευσης ορεινής περιοχής : Γεώργιος Καλφάκης Γραφείο Τουρισμού (Αγυιά)
  • Βοήθεια στο χώρο συγκέντρωσης των υλικών και στις αερομεταφορές : Χρήστος Χουλιόπουλος, Μάρκος Μανταδάκης, Σταύρος Σαρτζετάκης, Josef Schwemberger, Ιωάννης Παπασηφάκης, Παράσχος Καστρινάκης, Εμμανουήλ Μαλεκάκης, Εμμανουήλ Ρουμελιώτακης, Στέλλα Μπατζάκα, Σταύρος Μπαδογιάννης, Δημήτριος Κουρασμενάκης, Γεώργιος Αγγελάκης και Ευτύχιος Μπούχλης
  • Μεταφορά συμπληρωματικής βενζίνης στην πλάτη μέχρι το καταφύγιο : Εμμανουήλ Ρουμελιωτάκης, Χριστόφορος Μπαλαδήμας και Κωνσταντίνος Πρινολάκης.
  • Κτίσιμο καταφυγίου (10 ημέρες απομονωμένοι στο βουνό με συνεχή εργασία, από την ανατολή μέχρι τη δύση του ήλιου) : Ανδρέας και Χρήστος Issa και συνεργάτες 5 Σύριοι εργάτες, που ήταν οι αφανείς ήρωες και η ραχοκοκαλιά της όλης επιχείρησης
  • Μεταφορά εργατών στα Χανιά μετά το πέρας των εργασιών : Γεώργιος Φυντίκης
  • Καθαριότητα και συμμάζεμα καταφυγίου : Γεώργιος Αγγελάκης, Ευτύχιος Μπούχλης, Σταύρος Σαρτζετάκης, Δήμητρα Χαλκιαδάκη, Χάρης Κοντεκάς και Μάρκος Μανταδάκης.

   Και ένα τελευταίο : Η ανακατασκευή του καταφυγίου εκτός από κόπο χρειάστηκε και χρήμα (πολύ χρήμα). Ο Σύλλογος έβαλε όλο το οικονομικό του απόθεμα. Τώρα στην κυριολεξία, το ταμείον είναι μείον. Οι Χρήστος Χουλιόπουλος και Josef Schwemberger με τις συγκινητικές δωρεές τους μας βοήθησαν πάρα πολύ. Τελειώ-σαμε ένα σπουδαίο έργο που χρόνια μας βασάνιζε. Όσοι πιστεύουν ότι κάτι προσφέ-ρουμε στην κοινωνία ας έρθουν κοντά μας. Κάθε βοήθεια δεκτή.  

Θετικά κρίνονται τα όσα προβλέπει ο νόμος για τους οδηγούς ταξί

Ψηφίσθηκε στις 3 Οκτωβρίου από τη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο προβλέπει διάφορες διατάξεις και πρόστιμα για τους οδηγούς των ταξί. Θετικά κρίνει τα περισσότερα μέτρα που περιέχονται στο νέο νόμο ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Ν. Χανίων Ηλίας Καραπατάκης, ο οποίος επισημαίνει ότι επιτέλους μπαίνει μια τάξη στον Κλάδο, κάτι το οποίο ζητούσαμε εδώ και αρκετό καιρό.
Σύμφωνα με το νέο νόμο, αν ο οδηγός είναι και κύριος του οχήματος, σε ποσοστό 100% και παραβαίνει τις διατάξεις της παραγράφου 1 επιβάλλεται σ’ αυτόν, με απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου του άρθρου 20, για πρώτη φορά 600 ευρώ, για δεύτερη φορά 1.000 ευρώ και για την τρίτη ή τις επόμενες φορές από 1.800 ευρώ. Αν η ειδική άδεια οδήγησης του οχήματος έχει λήξει επιβάλλεται στον οδηγό διοικητικό πρόστιμο 300 ευρώ.
Εάν διαπιστωθεί εξάλλου ότι απασχολείται ως οδηγός του αυτοκινήτου, κάποιος, χωρίς να έχει εκδοθεί η άδεια στο όνομά του επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 2.000 ευρώ, χωριστά στον οδηγό και στον ιδιοκτήτη, καθώς και αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος για διάστημα τριών μηνών, ενώ σε περίπτωση υποτροπής και για κάθε επιπλέον φορά η άδεια αφαιρείται για έξι μήνες.
Εξάλλου προβλέπεται ότι το όριο ηλικίας των απασχολούμενων οδηγών στα ταξί είναι μέχρι τα 67 έτη και εάν κάποιος οδηγός έχει συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας του μπορεί ν’ ανανεώσει την ειδική άδεια οδήγησης για επιπλέον δυο έτη.

Η ανανέωση αυτή γίνεται μετά από γνωμάτευση της Δευτεροβάθμιας πειθαρχικής Επιτροπής της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Καραπατάκης, «τα μέτρα του νέου νόμου είναι πολύ θετικά και τα ζητούσαμε εδώ και πολλά χρόνια. τα νέα διοικητικά πρόστιμα είναι πολύ πιο ελαστικά για μας σε σχέση με το παρελθόν και οπωσδήποτε είναι αρκετοί, οδηγοί ταξί, που διανύουν το 65ο έτος της ηλικίας τους, οι οποίοι επιθυμούν να πάρουν αυτή την παράταση των δυο χρόνων».
Μ.Π.

 

Σε πρώτη προτεραιότητα η κατασκευή της λιμνοδεξαμενής στον Πλάτανο

Το έργο της κατασκευής της λιμνοδεξαμενής στον Πλάτανο είναι ανάμεσα στα εγγειοβελτιωτικά έργα, που έχει προτείνει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων, να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ ή στο πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης της υπαίθρου «Αλέξανδρος Μπαλτατζής».
Μάλιστα η ωρίμανση της μελέτης για το συγκεκριμένο έργο θα γίνει το επόμενο διάστημα, με τελικό στόχο η λιμνοδεξαμενή του Πλατάνου να έχει ανατεθεί σ’ εργολάβο μέχρι το επόμενο καλοκαίρι και να έχει κατασκευασθεί μέχρι το 2010.
Αυτά τόνισε στο «ν.Κ.» ο νομάρχης Χανίων Γρηγόρης Αρχοντάκης, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «η περιοχή της Δυτικής Κισάμου είναι μια παραγωγική και «δυναμική» περιοχή με σύγχρονες θερμοκηπιακές καλλιέργειες και με αγρότες, που γνωρίζουν να επιχειρούν και να καλλιεργούν προϊόντα, που έχουν ανταπόκριση όχι μόνο στην Ελληνική, αλλά και στην Ευρωπαϊκή αγορά. Γι’ αυτούς τους λόγους εμείς θεωρούμε ότι αυτό το έργο είναι πρώτης προτεραιότητας για το νομό Χανίων.
 Τις επόμενες εβδομάδες οι μελέτες του έργου θα συνταχθούν και θα ωριμάσουν από την εταιρεία «Αγρογή» και από τον ΟΑΔΥΚ και στόχος μας είναι να ενταχθεί στο πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» σε περίπου 12 μήνες από σήμερα».

 Ο ίδιος τόνισε ότι «η λιμνοδεξαμενή αυτή θ’ «ανακουφίσει» σημαντικά την περιοχή αυτή από αρδευτικό νερό και θα δώσει άλλες προοπτικές ανάπτυξης σ’ αυτήν».
Στο μεταξύ, τις επόμενες ημέρες θα συντελεσθεί η θεσμική θωράκιση και ουσιαστικά η επανίδρυση του ΟΑΔΥΚ. Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει σημαντικά σ’ όλες τις συνεργασίες που έχει ο ΟΑΔΥΚ με τα υπουργεία, καθώς τώρα υπάρχουν προβλήματα όσον αφορά τις συνεργασίες αυτές».
 Στο μεταξύ, στις 8 Νοεμβρίου θεσμικοί υψηλόβαθμοι παράγοντες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θα έρθουν στα Χανιά, προκειμένου να εξετάσουν τα δεδομένα σε ό,τι αφορά τη λιμνοδεξαμενή του Ομαλού. Το συγκεκριμένο έργο έχει ανατεθεί ήδη σ’ εργολάβο και το επόμενο διάστημα θα καταβληθούν προσπάθειες, έτσι ώστε να πεισθούν οι διαφωνούντες για την αναγκαιότητα εκτέλεσή του.
Μ.Π.

 

Στον εισαγγελέα για την κορμοτομή ελαιοδένδρων στους Λάκκους από άγνωστους

Μηνυτήρια αναφορά κατ’ αγνώστων κατέθεσαν χθες το πρωί στον Εισαγγελέα Χανίων ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Λάκκων, Ιάκωβος Βολάνης και το μέλος της Πρωτοβουλίας Κατοίκων Ομαλού Μαρία Σαρρή, καθώς τα ξημερώματα της περασμένης Πέμπτης άγνωστοι έκοψαν με κορμοτομή 35 ελαιόδενδρα του πρώτου, στη θέση «Ριζώματα» των Λάκκων, για λόγους «προειδοποίησης», όπως έγραψαν πάνω σ’ ένα κορμό.
Ο κ. Βολάνης υποψιάζεται ότι πίσω απ’ αυτή την πρωτοφανή ενέργεια κρύβονται κάποιοι «επιτήδειοι», που επιθυμούν την καταπάτηση δημόσιων εκτάσεων στον Ομαλό, για να κτίσουν ξενοδοχείο.
Όπως δήλωσε χθες ο ίδιος ο κ. Βολάνης, «κάποιοι προσπαθούν να με εξαναγκάσουν να παραιτηθώ από πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Λάκκων, για ν’ «αλωνίζουν» στην περιοχή.
Πολλοί άνθρωποι θέλουν να κάνουν καταπατήσεις στην περιοχή, τόσο στον Ομαλό, όσο και στην πρώην Κοινότητα των Λάκκων.
Πάντως αυτό που έχω να πω είναι ότι στα δυο αυτά μέρη επικρατεί καθεστώς πλήρους αυθαιρεσίας και το ανησυχητικό γεγονός είναι ότι ο δήμος Μουσούρων δεν δραστηριοποιείται, για να βρεθούν και να συλληφθούν οι επίδοξοι καταπατητές. Η ζημιά που έπαθα αποτιμάται στα 15.000 ευρώ, καθώς τα ελαιόδενδρα είναι πάνω από 30 χρονών και έχουν πολύ καρπό».
Η Μαρία Σαρρή επεσήμανε απ’ την πλευρά της ότι «αυτή τη στιγμή μιλάμε για ένα οργανωμένο έγκλημα στην περιοχή μας.

Είναι κάποιοι «κακοποιοί», οι οποίοι δρουν ανεξέλεγκτα στην περιοχή. Για παράδειγμα τους καλοκαιρινούς μήνες έχουμε τις ζωοκλοπές και την υπερβόσκηση στο Οροπέδιο του Ομαλού.
Αργότερα είχαμε την καταπάτηση της δημοτικής περιουσίας. Στραφήκαμε εναντίον τους και το αποτέλεσμα είναι ότι σ’ εμένα προσωπικά έγινε απόπειρα εμπρησμού, ενώ στον κ. Βολάνη έκοψαν τους καρπούς των ελαιοδένδρων του. Έχουμε ενημερώσει το δήμο Μουσούρων, ο οποίος αδιαφορεί πλήρως. Έχουμε στείλει τίτλους ιδιοκτησίας και έγγραφα στο δήμο Μουσούρων και έχουμε ζητήσει συνάντηση με το νομάρχη Χανίων, όμως κανείς δεν μας ακούει.
Εξάλλου το Δασαρχείο Χανίων αδιαφορεί».
Τέλος το μέλος της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων Γιώργος Τσέκος υποστήριξε ότι «βρισκόμαστε σήμερα εδώ στα γραφεία Εισαγγελίας Χανίων, για να καταγγείλουμε το συνεχιζόμενο έγκλημα και την αυθαιρεσία, που συντελείται σ’ αυτές τις περιοχές.
Η αναλγησία του Ελληνικού Κράτους και των αρμόδιων Υπηρεσιών στο διαρκές έγκλημα των περιοχών μας έχει κάνει ν’ αγανακτήσουμε. Το γεγονός αυτό δεν είναι τυχαίο, ούτε συμβαίνει για πρώτη φορά στην περιοχή. Πρόκειται για οργανωμένες ομάδες, που κάνουν αυτά τα πράγματα, οι οποίοι συγκαλύπτονται από συγκεκριμένες αρχές. Αυτό θέλουμε ν’ αποκαλύψει η Εισαγγελική έρευνα και να πάρουν τα πράγματα το δρόμο τους».
Μ.Π.

 

Το κράτος δεν θα «χαρίσει» τα λεφτά στις τράπεζες

Με την προσωπική δέσμευση του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή ότι «θα εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο, κάθε δυνατότητα, για να κάνουμε λίγο πιο εύκολα τα πράγματα για τους πολίτες που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη», ολοκληρώθηκε η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για τις επιπτώσεις της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής κρίσης.
Αναφερόμενος στη δύσκολη περίοδο που έχει μπροστά της η χώρα, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η κυβέρνηση κινείται στον πυρήνα των ευρωπαϊκών αποφάσεων με στόχο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, με έγνοια στον πολίτη που έχει και τη μεγαλύτερη ανάγκη, το χαμηλοσυνταξιούχο, το χαμηλόμισθο, τον άνεργο, εκείνον που χρειάζεται τη συμπαράστασή μας.
Ο πρωθυπουργός, ανοίγοντας τη συζήτηση, είχε υπογραμμίσει ότι τα 500 εκατομμύρια ευρώ που θα πληρώνουν οι τράπεζες για τη συμμετοχή τους στο κυβερνητικό σχέδιο στήριξης του τραπεζικού συστήματος θα κατευθυνθούν στο ταμείο κοινωνικής συνοχής και στις δημόσιες επενδύσεις.

Ψεύδεται και παραπλανά
Ψεύδεται και παραπλανά όποιος διαδίδει ότι δίνουμε 28 δισεκατομμύρια ευρώ στις τράπεζες τόνισε ο πρωθυπουργός: «Δεν χαρίζεται τίποτα σε καμιά τράπεζα. Δεν διατίθεται από τον προϋπολογισμό ούτε ένα ευρώ. Δεν ζημιώνεται, αλλά κερδίζει το δημόσιο. Δεν πληρώνουν, αλλά κερδίζουν οι φορολογούμενοι» είπε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας ότι με το κυβερνητικό σχέδιο μειώνονται οι πιέσεις στα επιτόκια δανείων, που χορηγούνται σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις: «Κερδίζουν διότι διασφαλίζονται τόσο οι καταθέσεις όσο και η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων και νοικοκυριών, κυρίως για την αγορά κατοικιών. Κερδίζουν διότι στηρίζεται η οικονομική δραστηριότητα και η δυνατότητα διατήρησης των θέσεων εργασίας. Κερδίζουν διότι με την εφαρμογή του σχεδίου, οι τράπεζες θα πληρώνουν κάθε χρόνο, ποσό, που θα φτάνει τα 500 εκ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά, που θα είναι επιπλέον έσοδα για τον προϋπολογισμό, θα χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση του ταμείου κοινωνικής συνοχής και των δημοσίων επενδύσεων», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
Επανέλαβε, δε, ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι η προστασία της πραγματικής οικονομίας, της παραγωγικής δραστηριότητας και της απασχόλησης, καθώς και ότι «τα μεσαία και ασθενέστερα στρώματα θα προστατευτούν με υπεύθυνες πολιτικές και όχι με κραυγές δημαγωγίας και επιπόλαιες κορόνες».
Αναφερόμενος στη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Ελλάδα, είπε ότι κάποιοι αρνούνται να συνειδητοποιήσουν ότι τα πάντα αλλάζουν με πρωτόγνωρες ταχύτητες και ότι παραμένουν αιχμάλωτοι σε μια μικροκομματική αντίληψη μηδενισμού. Έθεσε μάλιστα τα εξής ερωτήματα: «Μπορούν να αντιμετωπίσουν την κρίση εκείνοι που ούτε την είδαν ούτε την κατάλαβαν; Μπορούν να δώσουν λύση που, αντί για συγκροτημένες θέσεις, καταφεύγουν σε ευχολόγια; Μπορούν να προτείνουν λύσεις εκείνοι που βρίσκονται σε διαρκή σύγχυση; Μπορούν, έχοντας τις αντιλήψεις αυτές, να πάρουν θέσεις ευθύνης όπως απαιτούν οι περιστάσεις; Κάνουν μεγάλη ζημιά στην οικονομία όσοι δημοκοπούν, όσοι λαϊκίζουν. Για μια ακόμα φορά αποδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων. Αυτή είναι η αλήθεια» είπε ο κ. Καραμανλής.

Όχι νέοι φόροι
Ο πρωθυπουργός, που διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν νέοι φόροι, είπε ότι κάνουν τεράστιο λάθος, όσοι επιχειρούν να αξιοποιήσουν τη χρηματοπιστωτική κρίση για να αναβιώσουν παρωχημένα ιδεολογήματα. Παράλληλα, κι ενώ έκανε εκτεταμένη αναφορά στις μεταρρυθμιστικές δράσεις της κυβέρνησης, είπε ότι δεν κατανοεί τις προσπάθειες διαστρέβλωσης και στείρας αντίδρασης: «δεν μπορεί από τη μια να δίνονται ευχές για αύξηση απασχόλησης και από την άλλη να υποκινούνται αντιδράσεις σε κάθε μεταρρύθμιση. Από τη μια να συνομολογείται η ανάγκη για αλλαγές και από την άλλη να υποστηρίζονται ομάδες βολεμένων για να μην αλλάξει τίποτα. Καμιά υπεύθυνη πολιτική δύναμη δεν μπορεί να συντάσσεται με μεθοδεύσεις που αποβλέπουν στον εκβιασμό της κοινωνίας. Αυτές τις συμπεριφορές, ειδικά αυτή την περίοδο δεν τις αντέχει ο τόπος» είπε ο κ. Καραμανλής επιδοκιμαζόμενος από τους βουλευτές της συμπολίτευσης.
Έστειλε επίσης σαφές μήνυμα στην αγορά λέγοντας ότι «η ελεύθερη οικονομική δραστηριότητα δεν μπορεί να υποκύπτει ούτε στην απληστία ούτε στην ασυδοσία. Λύσεις δεν μπορεί να βρίσκονται ούτε μέσα από ακραίες κρατικίστικες αντιλήψεις ούτε μέσα από νεοφιλελεύθερους δογματισμούς. Ούτε με υποταγή των κομμάτων σε συντεχνιακά συμφέροντα ούτε με ιδεοληψίες του παρελθόντος».
Το διακύβευμα, είπε ο κ. Καραμανλής, είναι να περάσει η χώρα το σκοτεινό μονοπάτι των διεθνών κραδασμών και της παγκόσμιας ύφεσης, με τις μικρότερες επιπτώσεις, είναι η στήριξη της πραγματικής οικονομίας, της ανάπτυξης, της απασχόλησης, είναι η ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας, είναι η ενεργητική συμμετοχή στη διαμόρφωση μιας κοινής ευρωπαϊκής αντίστασης.
Στη δευτερολογία του ο πρωθυπουργός τόνισε πως «πρωταρχικό μας στόχος είναι η ελαχιστοποίηση των συνεπειών της κρίσης για τους Έλληνες πολίτες, στο ελάχιστο ανθρωπίνως δυνατό. Μπροστά στο μέγεθος της πρόκλησης, μοναδικό μας μέλημα είναι ο τόπος, αδιαφορώντας για το οποιοδήποτε πολιτικό ή κομματικό κόστος» και επανέλαβε με έμφαση ότι με το ελληνικό σχέδιο για τη στήριξη του τραπεζικού συστήματος «δεν χαρίζεται τίποτα και σε κανένα».
Το Δημόσιο, όχι μόνο δεν θα χάσει από το σχέδιο, αλλά θα έχει όφελος έως και 500 εκ. ευρώ ετησίως, που θα διατίθενται για έργα ανάπτυξης και για κοινωνικές παρεμβάσεις, είπε ο κ. Καραμανλής και επισήμανε ότι το ελληνικό σχέδιο εντάσσεται στη συντονισμένη ευρωπαϊκή πολιτική για τη χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας.
«Αυτή είναι η αλήθεια. Και ερωτώ όποιον επιμένει να δημοκοπεί και να λαϊκίζει. Αρνούμενοι τη λύση αυτή, τι απαντούν στους καταθέτες που θέλουν να αισθάνονται σιγουριά; Στο ενδεχόμενο να φύγουν οι καταθέσεις από τη χώρα; Να αυξηθούν τα επιτόκια εξ αιτίας της έλλειψης διατραπεζικής εμπιστοσύνης;», υπογράμμισε

Κλείνοντας τη συζήτηση ο πρωθυπουργός μίλησε για χονδροειδείς ανακρίβειες και για απροκάλυπτα ψεύδη, σχολιάζοντας τη δευτερολογία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, και ως παράδειγμα έφερε την κριτική Παπανδρέου για το έλλειμμα:
«Μας μέμφεστε ότι αυξάνουμε το έλλειμμα; Ε, δεν μιλά κανένας για σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου; Επί χρόνια, επί δεκαετίες, πήγατε τα ελλείμματα εκεί που τα πήγατε, μας τα παραδώσατε στο 8%.Φορτώσατε την Ελλάδα με τεράστιο χρέος, που είναι βαριά μπάλα, σιδερένια, στο λαιμό του τόπου και μιλάτε για ελλείμματα; Και μας μέμφεστε για τη μεγάλη προσπάθεια να εξασφαλίσουμε στοιχειώδες δημοσιονομικό νοικοκυριό; Έ όχι κ. αρχηγέ της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Υπάρχει ένα όριο ακόμα και στις υπερβολές της πολιτικής και κομματικής σκοπιμότητας. Εάν δεν σέβεστε εμάς, σεβαστείτε το μεγάλο κόμμα στο οποίο είστε αρχηγός», είπε ο κ. Καραμανλής.
Όσο για τις πιέσεις που δέχεται η ελληνική οικονομία από το διεθνές περιβάλλον, ο πρωθυπουργός είπε ότι οι αντοχές της είναι πολύ ισχυρότερες από τις περισσότερες άλλες χώρες, κάτι που οφείλεται «στη μεταρρυθμιστική στρατηγική που ακολουθήσαμε». Σήμερα, είπε, «καθένας μπορεί να αντιληφθεί σε ποια θέση θα βρισκόταν η οικονομία μας εάν υποκύπταμε στις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης».

Οι πολιτικοί αρχηγοί
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου κατηγόρησε την κυβέρνηση για υποκρισία, καθώς επιχειρεί να κρύψει την αποτυχία των πολιτικών της πίσω από τη διεθνή κρίση και τόνισε ότι η αναταραχή στο τραπεζικό σύστημα είναι αποτέλεσμα των πολιτικών της νεοδεξιάς. «Το μοντέλο σας χρεοκόπησε. Εσείς οι νεοφιλελεύθεροι φέρατε την κρίση, εμείς οι σοσιαλιστές θα φέρουμε τη λύση» είπε χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα για το σχέδιο στήριξης των τραπεζών είπε ότι δεν στηρίζει το τραπεζικό σύστημα, αλλά τους μεγαλομετόχους. Πρόσθεσε ότι τίποτα δεν δεσμεύει τις τράπεζες από το να ξεφορτωθούν ό,τι τοξικό έχουν πάνω τους και να επιβαρύνουν με αυτό το Δημόσιο. Με το σχέδιο αυτό, συμπλήρωσε απαντώντας στον πρωθυπουργό, ευνοείται η κερδοσκοπία έναντι της πραγματικής οικονομίας.
Από την πλευρά της η Γ.Γ. της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα έστειλε από το βήμα της Βουλής κάλεσμα σε εργαζόμενους, συνταξιούχους, ανέργους και αγρότες να αντεπιτεθούν και να απορρίψουν τη συνολική οικονομική πολιτική που εφαρμόζεται σε βάρος τους.
Κατόπιν, επιτέθηκε εναντίον της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ λέγοντας: «Η διαφορά των δύο κομμάτων είναι ότι η κυβέρνηση προτείνει μέτρα, για να βοηθήσει την κερδοφορία των τραπεζών, ενώ τα μέτρα του ΠΑΣΟΚ είναι στην ουσία ζεστό χρήμα μέσω των βιομηχάνων. Αυτή είναι μια πλάνα λογική. Εμείς όταν λέμε προστασία εργαζομένων, εννοούμε προστασία των δανειοληπτών με προγράμματα λαϊκής στέγης. Όχι να ενθαρρύνουμε να ξαναπάνε τα λεφτά στις τράπεζες».
Ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Αλαβάνος ζήτησε να μειωθούν στο μισό οι δαπάνες για εξοπλισμούς και να αξιοποιηθούν σε κοινωνικούς στόχους, να ληφθούν ειδικά μέτρα κοινωνικής προστασίας, όπως πρόσθετο επίδομα 200 ευρώ σε μισθούς και συντάξεις και να ενισχυθεί η απασχόληση με την κατάρτιση έκτακτου προγράμματος για την δημιουργία 50.000 νέων θέσεων εργασίας.
Ο κ. Αλαβάνος, αφού ανάφερε ότι «η κύρια αιτία της κρίσης είναι η αποδόμηση του κοινωνικού κράτους», καταλόγισε τόσο στην κυβέρνηση, όσο και στο ΠΑΣΟΚ ότι δεν διδάχθηκαν από αυτή και επιμένουν στο ίδιο μοτίβο, δίχως να έχουν προβεί σε κριτική των πολιτικών και των ιδεών που σήμερα καταρρέουν.
Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης χαρακτήρισε τα μέτρα «οξύμωρα και αντιφατικά», λέγοντας ότι «δεν μπορεί ένα καταχρεωμένο κράτος, όπως είναι η Ελλάδα, να διαθέτει το υψηλότερο αναλογικά ποσό των 28 δισ. ευρώ για τη σωτηρία των τραπεζών, που είχαν πέρυσι συνολικά κέρδη 7 δισ. ευρώ και ήδη ανακοινώνουν ότι και φέτος θα είναι κερδοφόρες».
Υποστήριξε την άποψη ότι πρέπει να ενισχυθούν «μόνον όσα πιστωτικά ιδρύματα έχουν προβλήματα και όχι συλλήβδην όλα», ενώ είπε ότι δεν αρκεί ο ορισμός ενός επιτρόπου - που θα καταπέσει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια - και το κράτος θα πρέπει να απαιτήσει από τις τράπεζες που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα να δεχθούν τα μισά μέλη των ΔΣ να είναι από το δημόσιο και ο πρόεδρος κοινής αποδοχής, για να υπάρχει πραγματικός έλεγχος.

Αυστηρά πρόστιμα για όσους ρυπαίνουν, στο δήμο Ελευθερίου Βενιζέλου

Καινούργιο Κανονισμό Καθαριότητας, που θα προβλέπει βαρύτατα πρόστιμα για τους παραβάτες, θ’ αποκτήσει σύντομα ο δήμος Ελευθερίου Βενιζέλου, στον οποίο υπάρχουν αρκετές εστίες σκουπιδιών, που απορρίπτονται ανεξέλεγκτα από ασυνείδητους πολίτες. Τα πρόστιμα θα κυμαίνονται από 100 έως 5.000 ευρώ, ενώ ο δήμος θα ξεκινήσει το επόμενο χρονικό διάστημα καμπάνια ενημέρωσης για το θέμα.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ελευθ. Βενιζέλου για θέματα Καθαριότητας Ματθαίος Στρατουδάκης επεσήμανε στο «ν.Κ.» ότι «ο Κανονισμός εγκρίθηκε από τη Δημαρχιακή Επιτροπή και από το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων και μόλις έρθει η απόφαση, που εγκρίνει τη νομιμότητα της ρύθμισης, από την Περιφέρεια Κρήτης, θα ισχύσει άμεσα.
Σήμερα έχουμε μεγάλο πρόβλημα με την Καθαριότητα, γιατί βρισκόμαστε ανάμεσα στο δήμο Θερίσου, στο δήμο Χανίων, στο Δήμο Σούδας και στο δήμο Κεραμειών και κυρίως οι κάτοικοι αυτών των δήμων έχουν μετατρέψει το δήμο μας σε μια ανεξέλεγκτη χωματερή σκουπιδιών και μπαζών.
 Ήδη έχουμε τοποθετήσει απαγορευτικές πινακίδες στα σημεία, που απορρίπτονται τα μπάζα και τα σκουπίδια, και ιδίως στο βόρειο και στο νότιο παράλληλο δρόμο του ΒΟΑΚ, που βρίσκονται στα όρια του δήμου μας».
Ο κ. Σρατουδάκης ανέφερε ότι «προχωράμε στους αναγκαίους καθαρισμούς αυτών των σημείων σχεδόν σ’ εβδομαδιαία βάση και έχουμε ήδη τοποθετήσει σε ορισμένα απ’ αυτά συρματοπλέγματα, για να μην ανατρέπουν απ’ τις καρότσες των φορτηγών τα μπάζα οι διάφοροι ασυνείδητοι πολίτες.
 Αυτοί οι ελάχιστοι, μπορώ να πω, που το κάνουν αυτό, θα πρέπει από εδώ και στο εξής να επωμισθούν τις ευθύνες τους, γιατί ο δήμος Ελευθ. Βενιζέλου είναι αποφασισμένος να επιβάλλει την εφαρμογή του νόμου και να εφαρμόσει τον Κανονισμό Καθαριότητας».

Σημείωσε δε, ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα παρατηρείται στους παράλληλους δρόμους του ΒΟΑΚ. Για παράδειγμα στο βόρειο παράλληλο δρόμο, στο ύψος της περιοχής των Αγίων Σαράντα, έχουμε ένα φορτηγό με σκουπίδια κάθε εβδομάδα. Τα απορρίμματα τα τοποθετούμε στους κάδους και τ’ αδρανή υλικά τα τοποθετούμε στο χώρο, που έχει ενοικιάσει ο δήμος για την εναπόθεση των μπαζών και των αδρανών υλικών».
Τέλος υποστήριξε ότι «τώρα τελευταία, μετά από επίμονες προσπάθειες δυο ετών της δημοτικής αρχής, νομίζω ότι είμαστε στο σωστό δρόμο για την τήρηση της καθαριότητας, καθώς επιτηρούμε σχεδόν κάθε βράδυ ορισμένους χώρους, στους οποίους βρίσκουμε συνεχώς πεταμένα σκουπίδια».
Σημειώνεται πως πρόστιμο 100 ευρώ θα επιβάλλεται στους καταστηματάρχες που ρυπαίνουν το χώρο μπροστά από τα καταστήματά τους, ενώ για την κατάληψη πεζοδρομίου ή τμήματος αυτού θα επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ. Για τα εγκαταλελειμμένα οχήματα το πρόστιμο για τους ιδιοκτήτες θα είναι 300 ευρώ και για τη ρύπανση ή τη μόλυνση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος τα πρόστιμα θα κυμαίνονται από 500 έως 3.00 ευρώ.
Τέλος για την απόρριψη μπαζών, σκουπιδιών ή άλλων άχρηστων αντικειμένων σε ρέματα ή σε κοινόχρηστους χώρους το πρόστιμο «ανεβαίνει» στα 5.000 ευρώ.
Μ.Π.